Saturday, May 1, 2010

1 Mei = Beruang Kutub

Setiap tahun, 1 Mei pasti akan di nantikan oleh semua pekerja di seluruh dunia, napa.. ari tersebut merupakan hari pekerja. Well, tahun nie, hari pekerja jatuh pada hari sabtu, is not a good sight at all, coz that mean no extra holiday for those who work in west cost ..... huhuhu, seyes sewdih sangat, sbb x mau menghadapi Monday Blues..(blues la sgt, sbb hari Isnin, konfem akan saya berdating ngan kete bebanyak di jalan raya .. wakkakakakaka, walaupown dh bertolak awal dari umah..). Time nie la nk ngaku saya bekerja di pantai timo... wkakakaka, to tell the truth, I'm so fanatic about holiday.... huhuhu, until one of my student said " Teacher, isn't so great if the Government do a rule one year school then one year for holiday, so that we can relax ".. waakkaka, klu la rang undang-undang nie di luluskan, konfem x bergerak la ekonomi Me'sia nie....., but I love that....

Wokeh, citer pasal 1 Mei, xder aktiviti yang menarik di jalankan, just lepak-lepak kat umah, berhibernasi, makan-makan.. mmg betui2 rehat la, (pecah rekod wei.., lum pernah lagi dari pagi sampai petang dok umah... paling pown, petang akan kuar g cari jagung rebus...., owh, lupe nk bagitaw, setiap hari sabtu, ader pasar mlm di kawasan rumah saya). Sampai org tgh saya pelik sangat... yela, mana x pelik, x kuar langsung umah.. dok terperap je dlm umah...dari pagi sampai petang....

Supposedly, saya kena ke Cha'ah untuk menghadiri Majlis Perkahwinan rakan baik saya, well, mmg niat di hati nk pergi, tp ader sbb yg tertentu tidak dapat dielekkan :

1) My BBF, x leh nk temankan saya, her paper work is not done yet... I understood her situation, coz I will be like her too.
2) Kad kawin, pown saya x dpt, just berpandukan dengan peta dlm google..(huhuu, klu saya dpt cari konfem saya hebat)
3) La'a n Anis, x info kat saya di mana untuk berjumpe...

Conclusion, klu xder org nk temankan saya, saya x berani nk ambik risiko, Johor ngan KL bukan dekat, jauh oooo, 5 jam perjalanan. Dear Farah, I'm so sowry coz I can't attend to your weeding ceremony.... jgn ko kecik hati plak... wokej

Hurm, mmg bosan.. tp nk kata bosan x jugak, sbb kerja saya tgk cite kartun, mkn2 (dr pagi lagi dh tolong mama masak), tido.. wakakak (mmg jd beruang kutub la jawabnya). Akhirnya, selepas soalt Maghrib, saya kuar ngan mama untuk mencari makanan.. wakkakak (bukan x mau mkn makanan yang telah ader, tp nk cari benda yg pelik sikit.... nk makan stik, wakkakakakak)

No comments:

Post a Comment