Tuesday, May 4, 2010

HIV test + Hantar Design Kad = DONE

Kali nie merupakan kali ke-2, saya membuat ujian HIV..(hah.. mesti korang igt ader kes lain..., tapi sayangnyer tekaan korang semua meleset.. wkakakakak). Napa kena buat 2 kali, sebabnya :
  • tarikh pengesahan HIV adalah selama 6 bulan sahaja, di sebabkan tarikh awal untuk nikah adalah dlm bulan 5, tapi x jadi (x yah citer, karang jd karang plak.. siap kena tulis tajuk lagi wakakkaka). So HIV yg lama dh x valid lagi...
Saya mmg tak suka ngan jarum, tiba2 jadi takut (mungkin ada peristiwa, tapi saya sendiri dh x igt dh... klu tgk jarum, mula badan saya seram sejuk). Masa kali pertama saya g ujian HIV 2, x der la main interview..., tapi kali kedua nie, ader plak interview plak... (igtkan interview tanya nk kawin bila... tp sangkaan saya mmg meleset...)

Nurse : Adek taw x apa itu HIV ?
(napa org kat kaunter suka sgt panggil saya nie adek, yg pelik org lain leh plak panggil cik..)

Me : Human Immunodeficiency Virus

Nurse: Cuba citer sikit, virus jenis pe 2

Me : Virus yg makan sel darah putih (ntah betui ke tidak, sbb saya igt2 lupe)

Nurse : Antara HIV ngan AIDS, yang mana paling bahaya ?

Me : HIV

Nurse : Napa HIV, sbb rata-rata org akan ckp AIDS (soalan serkap jarang)

Me : AIDS xder perkataan virus, sbb 2 x bahaya.. ader ubat, klu HIV ader perkataan virus ubat susah nk cari (masa nie mmg saya x igt langsung.. saya igt virus susah nk cari penawar....)

Nurse : Cane virus nie merebak ?

Me : korang dh taw apa yg saya akan jawab. Tp nurse 2 ader la uat penambahan " melalui ibu yang dijangkiti HIV ke anak"

Me : Turn saya plak tanya "klu cam 2 saya pown dlm bahaya la jugak"

Nurse : "Apasal plak"

Me :%&%$#... (cuba korang teka... hahahha)

After uat HIV, rushing balik umah, solat zuhor, print out peta then zaps.. ke kedai kad di Jalan Brunei...Seyes, susah betul nk mencari nombor jalan di Jalan Brunei nie, sbb papan tanda di Jalan Brunei nie, penuh ngan graviti kertas... (klu nk tampal pon.., tampal la elok-elok, nie bertindan- tindan.. susah nk nampak nombor jalan 2....). Puas pusing-pusing, akhir nyer jumpe jugak kedai yg saya bayar deposit masa bulan 1 dulo.

Selepas membayar deposit dan berbincang, saya memberi draf kad yg saya mahukan... yeay..yeay..yeay.. draf kad dh bagi, heheheh just 2ggu nk checking n print out kad.... Akhir nyer kad siap jugak.. huhuhuh

No comments:

Post a Comment