Tuesday, May 18, 2010

Hari Guru

Sambutan Hari Guru pada tahun nie..., ntah la, agak susah untuk saya gambarkan... terharu pown ader jugak... seriously, sampai sekarang masih lagi teringat lagi akan kejadian semalam. Seperti biasa, Majlis akan di mulakan dengan doa, nyanyian 3 buah lagu rasmi sekolah, pembacaan perutusan daripada Ketua Pengarah Pelajaran dan Menteri Pelajaran, Nyanyian lagu keramat GURU MALAYSIA, sesi pemberian hadiah dan sukaneka.

Bagi sukaneka pada tahun nie, agak kurang meriah sedikit, mungkin disebabkan masa tidak mencukupi untuk membuat game yg best-best kot, anyway tahniah di ucapakan kepada para pelajar kerana sudi memerah otak untuk menjayakan sukaneka.....(komplain jer lebih uat nyer x nk.. hahahahahhahahah). Ohh, saya paling x suka surprise .. seriously...

Al-kisahnyer.. (dh nk mula dh story mory nie)

Selepas sukaneka, pelajar kelas saya, sibuk mencari saya, dlm hati "Pehal la dak-dak nie mencari org cam cari anak ayam, nk rehat nk suka-suka pown x leh, kacau betui"

student : "Puas kitaorg cari cikgu, cikgu nie cam biscuit la "
saya : "Ada apa , saya nk relax2 pown x leh, bagi la saya rehat, hari ini hari saya taw"
student : "Cikgu ari-ari rehat"
saya : "Rehat apa nyer, saya yg paling awal masuk kelas"
student : " Cikgu, jom la ikut kitaorng g klas"
saya : "Uat pe ???"
student : "Ikut je la"..

serious, part rasa kena tarik jer... (huhuhu, badan mmg senang jer melayang coz pakai high heels 3 inc..., klu pakai sandal leh lari-lari)

Sebelum nk masuk kelas, ader plak syarat, kena pejam mata plak (dlm hati dh pk, apa la dorang nk uat nie.. jgn simbah tepung sudah......). Masuk jer kelas, student saya menyanyikan lagu, Selamat Hari Guru... huhuhuhu, sungguh terharu.. Saya mmg x taw yg student kelas saya mmg dh planing nk uat jamuan sempena Hari Guru..., semalam mmg saya nk kek, tp x dpt (klu 10.30 mlm mengidap nk makan kek... ..). Akhirnya, saya dpt sebiji kek daripada student saya... terharu sgt2.....dpt card Hari Guru yng unik.. ader kacang merah la, kulit kayu manis la.. cam2 la..

Terima Kasih.....





3 comments:

  1. wahhhhh bestnyer jd cikgu huhuhu nway selamat hari guru

    ReplyDelete
  2. wahhhh, bestnyee kak!!..BEST BANGET!....haha..dpt kek huh!...nak gakkk!..haha

    ReplyDelete