Sunday, May 30, 2010

My first bachelorette party......

Can this be include as my bachelorette party ??????..........huhuhuhuh, I don't know, maybe yes maybe no... but what every it is, this is the last time that I having a holiday with my family before getting married (ayat yg xleh blah.. hahhahahahahah). Without any times to loose..... I will start the story...

Percutian kali ini, bukan la yang dirancang... ntah cane leh nk g bercuti saya sendiri pown x pasti...maybe nie nama nyer rezeki, my mom dpt ticket percutian ...(mmg bertuah sungguh mak saya dapat tiket percutian pada hari kelahiran....). Destinasi percutian kami sekeluarga ke Pulau Perhentian, Terengganu.....3 hari 2 mlm..

Malam Jumaat (28/5/2010), kami memulakan perjalanan ke Terengganu... tp x ikut highway, ikut jln pintas.. ke Machang, Kelantan ....ayah cakap klu ikut Kelantan lagi dekat dari ikut Terengganu.. 300 KM perbezaan nyer..., x kisah la yg penting sampai dengan selamat... heheheh. Ingatkan bertolak mlm, jalan clear.., jgn di sangka air yang jernih buaya xder..., huhuhuhhuhu.. sgt teruk traffic congested .....


dh la malam... banyak jugak kete...

Kami sampai di Jeti Kuala Besut tepat pada pukul 7.00 pagi..., first time jugak sampai ke Pulau di negeri Terengganu... (mmg x pernah sampai, lalu pown x pernah.. hahahah, nampak gaya nyer kena bercuti dlm Me'sia dulo baru leh g bercuti luar negara....)



Pemandangan di Jeti...


Barang-barang kami sekeluarga.....


Posing sebelum naik bot... masa nie dh dh pening n ngatuk.. saya mmg mabuk laut...dh rasa mual dh..


di atas bot...

Sampai sahaja di ARWANA RESORT, Pulau Perhentian, bermula la aktiviti kami, apa lagi klu lain x bukan snorkeling.... di sebabkan saya nie, mmg mabuk laut.. badan agak penat, tp x mau menghampakan semua org, saya ikut je la g snorkeling..... Snorkeling n diving.. I prefer diving.. sbb lagi best.. leh tgk apa yg ader di dasar laut.., but snorkeling no bad either.. but I have to admit that I scared the fish will bit me.. (mana ader org snorkeling kena gigit ngan ikan....), for someone yes, but for me... ikan suka sgt gigit saya..., klu gigit kat rambut ker, kaki ker, tangan ker x per la jugak, nie kat my lips jugak ikan nie nk gigit... sakit sgt2...(petanda apa plak nie)..




"Sapa suh gigit saya, saya gigit ikan 2 balik".. tipu jer, bukan saya yg tangkap.. the bot man yg tangkap coz nk bagi shark makan... so that we can see the shark...
Dengar jer "Shark".. takut betul...

Last day, huhuhuhu.... mmg dh x sabar nk balik KL.., percutian kali nie mmg seronok, tp mmg letih sbb x cukop rehat..., Perhentian Island is a very nice place, sbb x ramai org nk g sana, but the food so expensive..., klu nk jimat bawak la rice cooker untuk main masak.. (saya pown bawak periuk ajaib nie untuk masak nasi n sardin n telur....)


InsyaAllah, saya akan dtg lagi....atattataat Perhentian Island..

No comments:

Post a Comment