Friday, April 16, 2010

Rumah ku pecah - part 1

Huhuhuhuhuhuhu... terasa penat sangat badan nie, seyes mmg penat sgt... klu takat kemas umah biasa2 saya sanggup, nie siap kena alih2 almari besar.. huhuhu, x larat tp nk kahwin punya pasal, saya sanggup.... ahahhahahhahah untuk cantik umah semasa saya di nikahkan ... yup, I will do anything just to make sure my house.., ops my solemnization were smooth...... ader udang do balik mee... mesti la , time 2 jer saya leh jd baru sahaja dilantik menjadi "Permaisuri" wakakakkak...

Rumah di bandar x sama ngan umah di kampung..., umah kat bandar nie, xder banyak ruang nk main menyorok barang... mesti korang tanya barang pe yg banyak sangat... well, mula2 pk cam2 jugak, bila check2.., alamak banyak nyer barang mak saya... biasa la, pingan n mangkuk, semue la .... (saya x mau ckp besar, sbb takut terkena batang hidung sendiri wakakakka)

Saya kena ehh.. bukan2, wajib mengalih almari berkenaan yg di isi oleh harta karun, kerana almari tersebut akan mencacatkan pemandangan pada hari saya di nikahkan .... saya nikah kat umah jer.. beside , laluan almari tersebut akan halang laluan ke bilik saya. Bilik saya dekat sgt ngan dapur...., saya x suka dok bilik atas, sbb panas, dok bilik bawah yg dekat ngan dapur nie merupakan 1 kelebihan.. sbb saya nie jenis yg mudah lapo bila kena uat kerja umah a.k.a work stuff... wakakkak (kena buang tabiat nie... )

Btw umah saya berwarna warni... warna dinding di ruang tamu / warna dinding di dapur / warna dinding di bilik sume x sama.. sbb umah saya nie jenis gelap, kena bergantung sepenuhnya kepada pencahayaan... sbb 2 la, warna pown kena lain2.. (2 yg my mom ckp.....)

Dinding nie, merupakan kedudukan asal almari (tempat nie merupakan laluan utama untuk ke dapur dan bilik saya dan juga tempat pertemuan antara dapur dan ruang tamu)

Disebalik dinding 2... bilik saya...

Almari warna kuning 2, adalah tempat untuk mengisi harta karun....
erm, mungkin kena ubah sikit.....sbb mak ckp x lawa...
saya bukan org yg berseni, sbb bagi saya dh berseni dah nie




2 comments:

  1. wah...semangat semangat mengemas rumah.ngeee

    ReplyDelete
  2. shalin > kena start kena, biar sikit lama2 jd bukit...., klu x uat, nanti last minute... huhuhuhuhuhu, nagis la kot

    ReplyDelete