Thursday, April 15, 2010

Bilik Beradu ...

Mood skrang happy sgt2.. (mungkin benar kata org, mood org yg nk jadi "Permaisuri" nie terlalu sensitif.....ntah x saya sendiri pown x pasti.. hehehehe). Saya happy, bila org sekeliling saya happy.. the most important, my work load become more lesser.. hopefully...dan tetiba ader mood nk citer pasal bilik pengantin.. klu nk ikutkan semua benda nk citer heheheh, tp idea x mau kuar.. wakkakaka.. mungkin sbb nk settlekan segala kerja-kerja yg bertambum di atas meja 2.... (klu korang tengok , mesti ckp meja pown x nampak.. wakakkakak)

Ok, nk sambg citer pasal bilik beradu nie... tinggal sekejap pasal kerja... Well, semua org klu leh nk yg terbaik dan yang terchantek di abad nie pada hari anda menjadi "Permaisuri ".. saya pown begitu... tp adakah angan-angan saya menjadi kenyataan... kat mana nak cari fairy godmother dlm citer Cinderella 2.. wkakakakakaka. Saya amat menyukai interior design yg simple.. klu leh nk simple lagi... ader banyak sebab kena yg nk tersimple di abad ini

1) xmau membazir duit... seyes sayang bila tgk hasil titik peluh yg dikumpul berkurangan (ceh pasal bilik beradu nk materialistic plak....)

2) boleh digunakkan sepanjang tahun

3) yang paling penting mesti nampak menarik di hati saya walaupown org lain ckp xlawa (mmg la org akan bercakap, tp klu dowang nk kuarkan duit jugak.. lg saya suke.. hahahahaahha)

Erm, bila ckp kat mak, mak ckp.. "Bilik pengantin mana leh simple sgt... karang org ckp bukan bilik tp store.. nk gitu"...susah nk berlawan ckp ngan mak nie.. org dh lama mkn garam, dari saya yg baru nk merasa betapa masinnyer garam 2.. kadang2 terpikir jugak majlis sapa nie huhuu.. jahat jugak saya nie, tp x ckp.. takut seh karang terkena kat batang hidup sendiri....sbb 2 insan yg sanggup bergadai nyawa untuk saya, insan yg sanggup berjaga malam kerana saya......tanpa mak, saya x lahir kat dunia yg penuh warna dan warni...., cane dengan insan yg kehilangan org yg dikasihi disaat mereka memerlukan pandangan dari insan tersebut....terasa betapa kerdilnyer diri nie, "mak terima kasih "......

Biar la klu bergaduh ngan mak sekejap ( kenangan dlm memory box saya...), pasni mana leh gaduh dh... konfem saya akan merindui saat-saat tersebut. Set katil untuk bilik beradu dh lama beli, guna jela.. xder cacat cela pown (save money...seb baik beli awal thn lepas..hahahahah). Set putih ... hhuhuhu, safe colour sbb senang nak mix n match....sekarang nie, kepala ligat memikirkan bagaimana nk hias bilik bujang kepada bilik beradu raja sehari...Bilik saya x la besar, sekakang kera jer.... mak bagi cadangan langsir yg di tempah di Nilai akan di gunkan sebagai kepala katil ....seyes bila mak ckp kepala katil, saya pown x phm....rupa-rupa hiasan untuk kepala katil....Oh, no no.........saya paling x suka ader benda kat kepala katil.. rimas2, x sanggup saya, sbb langsir di gunakan untuk tingkap bukan untuk kepala katil...

Saya nak alih perabot dlm bilik bujang .. kena pk 10 kali, sbb bilik saya kecik, seyes.. nk alih almari x boleh sbb x muat (cane nk muat atas syiling ader banyak kayu.. ntah x reti nk sebut, tp lebih kurang cam 2 la), nk alih katil.. side table x muat (lum pernah lagi orang letak sidetable kat hujung katil).. huhuhuhuhu, nampak gaya nyer, kena kekalkan kedudukan perabot yg asal.. x kisah la, yang penting kena ader kreativiti untuk mencantikkan bilik.. to tell the truth, saya nie jenis keras, x reti nk berseni.. mak saya jer org yang berseni.. "mak nanti tolong ye".. heheheh. Saya paling sukakan gambo nie

Simple sahaja.. yg penting pencahayaan kena menarik

* saya akan cuba ikut, tapi bukan 100% sama, sbb saya x suka ader cermin atau gambo di atas dinding.. klu korang tanya, mmg x taw nk cakap, sbb x suka

* Meja sidetable saya ader 1 sahaja, guna jer, (sbb mmg set katil yg saya beli ader 1 side table), ikutkan hati mahu sahaja beli tp bila pk.. "nk letak kat mana"

* taglung atau seakangkat dengannya... mmg xder kot (kot je la, mana taw last minute mak nk), sbb saya x minat...

* sekarang tengah mencari air condition 1 hp yg murah wakakkakakak

lovely pink... saya suke but x masuk ngan tema... kena lupakan huhuhu

nice and simple ritz.....

menarik tapi mungkin saya akan uat cani.. 10 thn akan dtg kot ahhahahaha

Hasilnya, akan di tayangan kemudian......

7 comments:

  1. decoration dlm gmbr semuanya cantik2 =)
    klu asna kaya,mmg dh lama buat. tp xmampu.. asna buat skdar mampu =)

    ReplyDelete
  2. setuju sgt2 ngan asna... sbb x mampu tp uat yg sekadar termampu sahaja... biar la org nk ckp, yg penting cantik di mata ite sendiri x gitu

    ReplyDelete
  3. biar simple tapi chantek kan?shalin beli cadar rm 130 kaler biru + kelabu..backdrop semua kaler biru + putih..tak tau la chantek ke idak..tue kat rumah..yg dekat homestay lain plak.ngeee

    ReplyDelete
  4. shalin : x sabar nk tgk dengan rasmi nyer.... x lama lagi dh.. leh tgk hehehe

    ReplyDelete
  5. karpet puteh bulu2 tebal tu wajib tau wani...mcm pic 1st tu..akak hr tu dah pusing 1 KT tp xjumpa..kempunan!!

    ReplyDelete
  6. kak harz terima kasih sbb bagi pendapat...

    ReplyDelete