Tuesday, April 6, 2010

Nikah -done (2ggu perasmian shj !)

Yippy... hiip.. horay...., hepi sgt2...., klu la hati nie, boleh menjerit keriangan.... tp x boleh wakakakkak..., hari2 rasa nk senyum jer kat org ramai, ikut la org nk ckp pe, sbb saya betui rasa hepi sgt2..... Yup, hati saya berbunga-bunga keriangan, ehhehehehehhehe... Yes, I'm officially in a very good mood..... suke2 sangat... sampai x taw nk cakap pe... hehehe

Bhaju nikah saya dh siap, cuma tunggu nk merasmikan jer... wkakakakak (gilos, rupe2 saya bukan jenis penyabar.... wkakakakakaka). Saya just uat bhaju kurung moden jer.... hasil nyer, memuaskan... (my mom n kema said so).. but as for me, boleh la.. setahuan saya bhaju kurung moden nie, ikut body pemakai.... but, bila saya pakai cam payung... napa payung, sbb longgar sangat2, x payah bukak zip, terus leh sarong jer...., beside leher bhaju 2 pown agak besar.... so nk x nk kena g tailor utk di baiki ( terasa cam nk uat pembedahan jer kat bhaju 2.. ).

Kadang2, saya terpikir.. adakah salah bhaju 2 or saya yg semakin mengecil ( tp rasa nyer, badan nie x mau kecik2 pown, x kisah la, yg penting kena maintain jer berat badan.... ). Nak kata salah ukur.. dh ukur tuan nyer badan dh.. anyway.. x kisah la, coz lambat lagi.. ader masa lagi, klu hantar awal2 kat tailor, takut kena uat 2 kali kerja... coz, bukan saya leh predict the size of my body..... 2ggu sebulan sebelum nk di akad nikah baru g hantar bhaju kat tailor... naseb baek tailor 2 baik hati.....

Bab bhaju dh selesai, bab tudung plak......

Naseb baik la, dh beli spare part tudung warna nk alah2 ke peach2, so dh selamat dh kat situ ... teror jugak saya nie, sbb pakai beli jer x tgk pown warna bhaju nikah 2 cane... beside, bila saya tunjujkkan contoh kain perca bhaju nikah 2, org kedai akan ckp "napa kecik sgt, susah nk matching nie"... so x nk , saya pakai ambik je la... erm, bab veil jer mmg x masuk langsung warna... sayang nyer sbb xleh nk guna veil yg saya beli kat Bukit Tinggi, Indonesia......veil yg saya beli 2.... mmg xder kat Me'sia... (xder rezeki nak uat cane... x pela ). Thanks to Yanie, coz she tell me, where I can bought a nice veil in KL.....

Kat Jalan Tar mmg ader banyak sgt, tp kualiti kurang cikit...., so g la tempat Yanie cadangkan, kat Plaza One City (klu x silap saya la), bersebelahan dengan Semua House...... Kat Plaza nie, huhuhuhu... bermacam2 jenis veil ader.. cakap jer yg cane yg anda mahukan (tp yg saya nk cam saya beli kat Bukit Tinggi mmg xder kat sini .. x kisah la, yg penting mesti cantik). So, I bought one veil thats' macthing with the colour of my bhaju nikah..... huhuhuhu, done.. n I love the veil but not much that I love the one that I bought.

Bab tudung n veil dh selesai, bab kasut plak

To tell the truth, I'm so crazy bout shoes..... klu leh hari2 nk beli kasut baru... erm, actually, saya sewdih sangat sbb terlepas Festival Kasut yg baru-baru nie diadakan di PWTC... seyes... sewdih sangat... but bersyukur jugak, sbb x pasal2.. saya leh jd giler.. wakakakkakak. Thanks to kema who accompanied me to buy a shoes, she give a lot opinion... (kema nie jugak hantu kasut, so hantu ader dua hantu kasut wakakakkaka). Rupa-rupa nyer, pencarian kasut nie, lagi susah dari uat DIY.. seyes, sbb klu salah beli kasut, huhuhuhuhu... I can't imagine it.... sbb bagi saya, orang akan tgk kasut dulo baru bhaju.. (certain people wokeh )... x kisah la, yg penting I penting I dpt kasut yg leh macthing nagn bhaju nikah saya... yipp2.., sungguh hepi...

Bab nikah dh selesai... 2ggu nk rasmikan jer... huhuhuhhu sabar2 (leh ke nk sabar .. coz lambat lagi nie.. wakakakkaka, sbb hari2 dok tgk2)

No comments:

Post a Comment