Monday, October 4, 2010

Perjalan Jarak Jauh

Dhulo,

PJJ = Percintaan Jarak Jauh.....

Skrang,

PJJ = Perjalanan Jaraj Jauh..., seriously mmg x suka langsung dengan PJJ, dhulo ok jer.. mungkin masa tu title masih lagi "CIK" skrang dh jadi "PUAN". Well, my life ritz now, totally like a single mingle person..., pagi g kerja..., balik kerja rehat-rehat sambil bukak net mencari kertas soalan (sekrangkan musim exam....), petang .. memasak, mlm.. rehat2 sambil membaca buku........

erm...., nk jumpe dengan Abi....., agak susah coz Abi still stay with his single friend..., nk cari umah sewa x berbaloi lagi, coz saya belum tentu lagi leh tukar........, so nk xnk kena 2ggu Abi dtg cini. (well, dlm masa 2 bln nie, sekali jer saya pernah ke tempat Abi, itu pown tumpang umah kawan Abi, pastu x g dh).......

Well, bukan setiap minggu saya leh jumpe Abi, 2 minggu sekali jer baru saya leh jumpe Abi... beside jumpe x lama pown, sehari jer..., sbb cuti kami berbeza, Abi cuti hari jumaat n sabtu, saya plak sabtu n ahad...

Tp saya bersyukur saya masih boleh lagi berjumpe ngan Abi, walaupown cuti berlainan, hanya 2 minggu sekali jer leh jumpe, ok la 2 dari langsung x jumpe...., kira saya dari golongan yg bertuah, ader lagi yang lagi susah dari saya..., husband dok sabah or wife dok sabah..., jumpe pown time raya jer.... (alhamdulilah, bersyukur sangat....)

Saya dh isi borang tukar ke Kemaman.., napa saya x suh Abi tukar ke KL.., erm tempat isteri adalah di sisi suami, beside Abi anak lelaki sulong dlm family...., Kemaman adalah tempat yang berada di tengah-tengah laluan ke KT n KL.., beside saya nk mencuba nasib di tempat baru... pendak kata rezeki tu di tangan tuhan.., dia Maha Mengetahui...

Skrang, hanya berdoa supaya saya boleh tukar ke Kemaman..... moga-moga perjalanan saya di permudahkan... amin


2 comments:

  1. amin..me too..sdg berusaha mendekatkan diri kpd hubby..mudah2an ada rezeki kita kan..amin..

    ReplyDelete
  2. mari la ite berdoa sama-sama.., insyaALLAH klu ader rezeki x ke mana

    ReplyDelete