Thursday, October 28, 2010

25 things about me

Hari ini, di sebabkan kerja tidak begitu banyak ...(cewah, padahal belambak .. penuh meja... entah bila nk siap..), berehat sebentar.. memberi laluan kepada jeri jemari ku yang begitu penat menanda kertas-kertas soalan untuk berehat bersama KIT KAT.... Blogwalking ke blog kak harz..., automatik kena TAG !!!!, hahahhahah, so nie task yang perlu saya uat :-

Once you have been tagged, you are supposed to write a note
with 25 random things, fact, habits, or goal about you.
At the end, choose 25 people to be tagged.
You have to tagged the person who tagged you
If I tag you, its because i want to know more about you


1) Saya mmg jenis yg suka berkawan, tidak kira peringkat umo...kenapa ya, bagi saya pengalaman seseorang amat bermakna untuk di kongsi bersama, idea dan pendapat yg bernas haruslah di salurkan pada tempatnya.. hehehehe , wajib taw, baru la ite akan taw apa yang kita nak dan benda yang harus di jauhkan dalam hidup kita. Lagi prinsip saya, berkawan biar sejuta, musuh jangan di cari... well, susah taw klu ader musuh dlm selimut, nanti hidup tak tenteram.. lagi 1 " I can't force people to be my friend or fall in love with me, but I can let them know who am I, so they will fall in love with me"

2) Shopping.... suka sgt2, cakap la tempat-tempat yg menarik untuk shopping, pasti saya akan pergi.. hahahah, saya suka tengok lampu-lampu di shopping complex, tengok gelagat manusia, masuk kedai branded-branded dan menyamar menjadi nak orang kaya.. padahal dlm poket ader RM50 je hahahahha tp saya lagi suka menjadi perangsang untuk orang bershopping.. hahaha, sbb itu kawan baik saya kema, x suka kuar ngan saya bila saya ajak shopping, sbb saya akan cakap "Rugi betul klu x beli, bila lagi nak dapat price cani, beside minggu depan belum tentu lagi akan ader.., bermimpi la malam nanti ".. hahahahahah. Bagi saya berabis duit untuk memotivasi diri sendiri x salahkan .....

3) I love shoes..., kasut saya la yg paling banyak di rumah saya, penuh almari taw..., mungkin ikut genetik ayah kot, sbb saya dan ayah saya, pantang tengok kasut yg cantik.. pasti akan beli walaupun bulan lepas baru sahaja beli :D. Saya paling suka HIGH HEEL.., lagi tinggi heel lagi saya suka .. hahaha, nampak sangat saya ni rendah.. tp saya bukan rendah tp sederhana rendah. Bagi saya, bila saya pakai HEEL.., saya lebih confidence.. biar pown sakit kaki n tulang belakang.. x kisah, coz I LOVE IT.. (opss, konfem kena marah ngan doc.., sowry ye doc,saya x dgr nasihat, apa leh uat saya yakin bila pakai HEEL.., pakai WEDGES kurang yakin la .. hahahahah)

4) Orang suka bercerita masalah atau rahsia kepada saya..., saya sendiri pown x taw kenapa.., mungkin saya nie jenis yg suka mendengar....., dan xkan akan bagi nasihat, alih2 saya akan senyum, reverse psychology dan akan cakap "JOM MAKAN ICE CREAM" hahahahah.. kenapa ICE CREAM.., benda sejuk sebenarnya x berapa elok untuk kesihatan.., suhu bandan manusia 37 celsius, tp anda perasaan tak, bila emosi x stabil, badan korang akan rasa panas..klu anda tengak marah lagi la panas, so ICE CREAM sahaja yg leh kurangkan suhu badan anda dengan kadar perlahan-lahan, bukan mendadak...

5) Saya paling x suka baju kurung........, seyes saya mmg anti baju kurung, ader kisah kenapa saya x suka baju kurung.. nie semu salah kawan sebilik saya semasa saya di MATRIX, well MATRIX KPM mewajibkan pemakaian baju kurung time kuliah, time g outing n time exam...of course la hahaha. Owh, sebelum 2, saya mmg jenis x suka study last minute.., mmg jenis prepared abis-abis supaya time study week saya leh tido puas, x percaya, percaya la, esok nak exam, kul 8.30 saya dh tido.. xder stay up dh, bangun sok pagi terus seat for exam.. (wei, rindu gile time belajar... sabar x lama lagi akan bergelar pelajar , INSYAALLAH). Hendak di jadikan cerita.., entah cane pagi 2..., saya leh tersilap pakai baju kurung.. baju kaler HIJAU.., kain plak kaler OREN, seyes masa 2 mmg saya x perasan lagi... saya sekeliling tergelak-gelak tengok saya, dlm hati "apa hal plak nie", uat bodo je la.. last2 kena tegur ngan pegawas peperiksaan "Napa baju awak lain sangat.." Malu nyer mmg x leh nak ckp... but I pass with flying colour.., sejak peristiwa hari itu saya anti baju kurung, masa zaman U, boleh di kira dengan jari bepa kali saya pakai baju kurung... Sejak bekerja menjadi warga pendidik..., tetiba plak suka baju kurung... ( bilangan baju kurung x la banyak sangat, tp ader la jugak.. wink)

6) Cinta monyet... erm, xder langsung.. susah nk percayakan tp itu mmg kenyataan.., sbb bila ader org nk approach saya, automatik saya akan lari hhahahah, kenapa ? sbb saya x suka bila ader org menyakitkan hati dan emosi saya.. seyes, sbb bila tengok kawan-kawan yg bercinta zaman sekolah semua akan nangis2 kerana cinta (x paham saya). Well, ader classmate saya, masa 2 saya Form 5, nk approach saya, saya cakap "KLU AWAK DAPAT 9 A1, BARU AWAK APPROACH SAYA".. hahahah, jht giler, well bagi saya SPM menentukan masa depan..beside mmg dh kerja saya untuk BELAJAR bukan untuk main-main. Klu anda sume nak taw, dlm family saya, kerja kami adik-beradik, belajar bersungguh.. bila keputusan exam keluar, bukan kami yang pening, tapi mak n ayah, sbb nk pk COURSE apa yg boleh ambik berdasarkan kepada keputusan exam.. klu org lain la, mak n ayah siap tanya n jadi apa, kami adik-beradik pas exam main game, dok dpn tv.. mak n ayah kami yang pening.. hehehehhe , well, mereka dh lama mkn garam, dh lama taw akan kekejaman hidup, xkan nk bagi pisang berbuah dua kali.. tul x.

7) Melancong... suka sangat-sangat, mmg sudah sebati dengan diri saya yg suka berjalan-jalan dan makan angin. Saya suka melancong sbb saya boleh mempelajari kebudayaan sesebuah masyarakat, bahasa, makan cam-cam 2 dan yang paling penting sejarah sesebuah peradaban.. "SEMAKIN JAUH PERJALANAN, SEMAKIN BANYAK ILMU UNTUK DI PELAJARI"... Setakat ini saya dh g KRABI ISLAND, PHUKET ISLAND, BALI, BUKIT TINGGI INDONESIA, PATANI, dalam MALAYSIA ader lagi 2 x g SABAH N SARAWAK so EAST ASIA, WEST ASIA, ASEAN COUNTRY, dan lain-lain, wait for me.. I will come.... Last saya travel jauh-jauh dengan KEMA, backpackers...best sgt2... pengalaman yg paling indah... (windu sangat2... saat tersebut)

8) Almari saya..., huhuhuhu mmg penuh dengan pakaian, dari baju g kerja, kenduri n so on.., mmg x der ruang langsung nak letak barang-barang lain... 2 belum lagi masuk dengan baju yg baru sahaja di jahit..., owh, saya suka kumpul kain ela.. hahahah, sbb saya suka fesyen dan baju saya kena lain daripada org lain.. hahahah, so nk x nk saya kena hantar ke kedai jahit untuk jahit baju berdasarkan kepada IDEA saya.. wink- wink. Baju yg saya akan beli, biasa nyer T-shirt, kemeja T, dan suar jeans.. Lagi satu, saya x boleh pakai jeans berulang kali.. (x suka pakai banyak kali ), setiap 2 hari kadang-kadang sehari, jeans akan saya basuh begitu la juga halnya dengan tuala, so no wonder suar jeans dan tuala mmg banyak dalam almari. hahahah, setakat nie saya ader 2 buah almari untuk baju saya SAHAJA. Kebanyakkan dalam almari saya adalah baju kebaya, baju kurung moden, baju kebarung, blous, dress, baju kurung leh kira.. ehehheh

9) Saya paling benci dengan SUSU..., seyesly , saya minum pown kerana TERPAKSA..., nie la akibat nakal sgt2 zaman kanak-kanak hahahah, saya mmg tomboy masa zaman kanak-kanak , dh cane x jd tomboy, dh kawan saya adalah kawan lelaki... paham-paham je la bila berkawan dengan dak lelaki nie.., panjat pokok rambutan, namakan sahaja.. panjat je.. (kadang-kadang panjat dengan baju kurung.., ader saya nk kesah, lagi nak panjat ader la.. hahahah, bukan saya xnak kawan dengan gulz, well saya paling x minat bila main MASAK-MASAK, x der FEEL.., klu main ngan boyz MASAK-MASAK..HAPPENING GILER...hahah, masih igt lagi REBAN AYAM PAK MAT, KEBUN UBI PAK MAN.. ehheheh Pengalaman yg paling saya tak leh nk lupa sampai sekarang, lompat dari tingkat 3 .. hhhuhu, SUPERMAN punya pasal la...., sejak dari kejadian 2.., hari-hari kena minum susu (struktur tulang saya dh lari....). Di sebabkan saya nie nakal yg x makan saman.., saya main tali skipping (masa 2 darjah 2), then "prak".. kena warded.. erm.. SUPERMAN = SUSU.....

10) Sport........ benci-benci, seyesly mmg saya x suka sport, but thanks to KUDIN ( nama penuh x hingat la), mengajar saya tentang sukan.. ceritanya, zaman U, second sem, saya tanya la kudin "Napa boyz giler ngan bola sepak, 14 org kejar 1 bola x giler ker'. Saya ingat lg kudin ckp.. "Giler ???, ko kot yg x betul". So kitaorg bertanding la, price die, mmg gempak la, sebulan free makan roti canai dan teh tarik... pelajar lagi beb..Erm, dari situ la saya belajar memahami game bola sepak nie, kudin la yg dok ajar dari A-Z, mula-mula 2 saya 1 benda x paham, bila dh phm.. best plak. hahahah, Saya bukan fanatik bola sepak, to saya paling suka org yg dok mengatur strategi.., ader cam-cam formula hahahhahaha.. igt belajar sahaja ke yg ader formula, main bola sepak pown kena ader formula.

11) Asrama - oh tidak, x leh hidup wei.., well, saya dh biasa balik sekolah rehat2, pukul 3 baru study sampai kul 5, ptg tgk TV..., paham-paham la, asrama penuh nie mana leh rehat pas balik sekolah, ader PREP..., nasib baik la saya x g sekolah asrama penuh, konfem x sampai seminggu suh mak ambik...Kat MATRIX plak, setiap hujung minggu saya akan balik KL.., x kisah dh pasal kuliah sbb hati saya nk balik umah... but result saya GEMPAK .. tu yg paling penting.

12) Cita-cita saya yg sebenar saya hendak menjadi seorang DOC, tapi cita-cita tidak kesampaian sbb saya TAKUT DARAH.., igt lagi pas MATRIX dapat offer uat MEDIC kat Ukraine n Indonesia, dua-dua tolak, mak x bagi sbb dok PERLIS setiap minggu balik, nie apatah lagi kat Ukraine @ Indo, konfem balik jugak.. Yup, mmg betul pown apa yg mak ckp, saya akan balik klu hati saya kata BALIK.. ahhaha. So, parents saya yg suh saya jd CIKGU.., saya x kisah pown yg penting kerjaya nie kena mencabar.. saya sukakan cabaran supaya saya mengetahui sejauh mana saya boleh bertahan.... Well, after being a teacher for 2 years, saya jatuh cinta dengan "Bagaimana untuk memanusiakan manusia kembali" cabaran 2.. (leh jadi tajuk TESIS nie. hahahah)

13) Sihh........, ramai yg x taw saya boleh bermain alat muzik, hehehe thanks to TAN N LILY.. love U, Tan nie mmg pakar piano.., so die la yg ajar saya bermain piano.. well mula-mula 2 susah jugak, sbb jari saya PENDEK N KONTOT, banyak kali la jugak kena pukul ngan Tan nie.., Tan nie mmg garang bila mengajar.. coz music is his passion.., tp bila dh pandai main (x la teror cam Tan) best plak.., effect main piano nie, first u will fall in love with poem, jazz n menaip pown jadi pantas. hahaha, Lily plak pakar violin.., yup she is, dorang berdua la yg ajar saya bermain alat must.., btw Tan, sowry ye, I rosakkan high note kat piano U.., biasa la budak baru nk belajar nie.. Erm, pasni nk serious learning piano...

14) I love cartoon........., sejak dari bangku sekolah lagi, saya mmg suka tengok kartun.., jgn tanya kenapa, sbb saya xder ada jawapan. Bagi saya nie minat masing-masing, asalkan jgn lalai dh la..

15) I love 70 n 80an music..., best sgt sbb tempoh sebuah lagu 2 x panjang..hahahahha, bagus x pernyataan tersebut, paling suka,dgr lagu Bee Gees, The Beatles, Carpenters .. beside lagu nie ader meaning dalam sejarah hiduo saya..

16) Books.. totally love it, saya paling suka baca buku, di temani dengan muzik jazz + ngan sandwich + hot chocolate .. heaven, sbb bukan saya nk makan sangat pown sandwich, just back up klu saya lapa.., klu saya lapa saya leh pengsan sbb kadang-kadang saya tak hingat saya dh mkn ke belum, beside saya ader GASTERIK..., masa belajar dulu pernah alami simptom-simptom tidak boleh tido.., zombie wei, mmg x larat, nk betulkan balik jadual tido mmg azab..(kawan saya pown x taw... heheheh)

17) Pernah g temuduga untuk sambung belajar ke UK..., huhuhuhu, soalannya x masuk akal langsung sbb saya x pernah belajar tentang KDNK dan KNK.. so saya jawab Y= mX t c.. hahahah, bagus x. Well mula-mula ingat x dpt, so biar je la.., rezeki tu ader di mana-mana.

18) Saya suka tengak coleteh org bila tengah bercakap, sbb saya nampak diri mereka yang sebenar.. wink, Y.. sbb mana ader org bercakap x gunakan emosi hahahahha.... ( sociology is the best)

19) Saya bukan la tukang masak yg hebat @ tukang makan yg hebat..., tp saya suka tengok org makan.. hahahha, kecuali klu saya lapa baru saya makan bersungguh-sungguh, klu saya x lapa, mmg saya x mkn, klu mkn pown sekadar mahu ambik hati... Korang perasaan x, klu korang tengok org tengah makan, sebenar org tu sedang menunjukkan emosi dan aura... heheheh

20) Saya akan pergi ke tempat yg paling tinggi untuk melihat panorama KL bila saya di timpa masalah besar.., saya x reti untuk bercerita kepada kawan saya sekiranya saya di timpa masalah..., saya lebih suka simpan sume dalam hati sbb saya x mahu menyusahkan kawan-kawan saya. (well that was an idiot move, but x pe la..).Erm hanya org yg bertuah sahaja yg leh nampak saya menanggis.. huhuhuhu

21)Sukakan lukisan.., tapi x pandai melukis.., setiap kali exam lukisan, pasti saya akan fail, hahahha, so no wonder bila bab melukis graf, saya akan serahkan kepada kema untuk melukis.. ahhaha, kerja saya hanya mengira untuk dapatkan jawapan..

22) Sukakan kucing, tp x berani pegang..., huhuhuhu pengalaman kena cakar ngan kucing.. sakit..

23) Terus terang saya katakan saya mmg x minat bunga, yup bilik saya 1 bunga plastik pown xder.., x suka, saya paling sukakan Kaktus, sbb mudah nk jaga...

24) Saya suka klu kawan-kawan saya pukul saya untuk sedarkan saya.., sbb saya taw mereka masih sayangkan saya, well,its better to have a friend that always be at our side when u are down in ur own world, they will slap u untill u realize that u are not alone...sbb 2 saya selalu pesan pada kawan saya, tegur saya klu saya uat salah, pukul saya sekiranya saya bersedih...

25) Penting bagi saya sebuah kejujuran dan keikhlasan.., tp 2 benda 2, saya tak boleh meneruskan kehidupan saya. Kebenaran ada kalanya merupakan sebuah kenyataan yg amat menyakitkan, saya bukan la org yg berani untuk menyatakan kebenaran tersebut.., saya lebih rela mendiamkan diri sbb saya takut saya akan melukakan org lain, biar hati sendiri yg terluka, jgn biarkan hati org lain yg cedera... (kadang-kadang prinsip nie cam kamikaze, tp yg itu la terpaksa di gunakan untuk menyelamatkan seseorang...)

Sapa-sapa yg baca entry nie, saya tagkan kepada anda......

No comments:

Post a Comment