Monday, October 18, 2010

Bajet 2011.........

Dhulo..

Paling x suka dengar berita pasal BAJET, sbb satu benda pown x paham.., entah apa yg di katakan oleh PM.., ingat lagi semasa hari tersebut sanggup bukak CD sbb x mau tgk BAJET...

Skrang...

Berita pasal BAJET mmg akan ditunggu dari tahun ke tahun, sbb saya dh mula paham apa yang di katakan oleh PM... well, BAJET ini sgt penting kepada saya, sbb senang saya nk menguruskan kewangan saya di masa hadapan (walaupown saya bukan org berada, tp sekurang-kurangnya, saya bukan lagi katak di bawah tempurung)

Tahun 2011 (bakal menjelma).....happy sgt2.
sbb

1) cuti bersalin bagi bakal ibu telah di naikan dari 60 hari kepada 90 hari.. (yippy, walaupown saya x mengandung, tp saya memahami bakal ibu-ibu di luar sana...., sebelum bersalin adalah saat kritikal daripada selepas bersalin... itu yg sering saya dengar.... satu hari nanti saya akan merasainyer.. ehheheh0

2) cukai perkidmatan telefon bimbit di hapuskan... (sapa-sapa nk tukar HP canggih boleh g tukar sekarang, HP yg canggih ini dh murah dh ... baru jer hari AHAD, g check kat LOW YAT..., yup harga BLACK BERRY CURVE dh sama harga dengan NOKIA E 71

3) SKIM RUMAH PERTAMA DI LANCARKAN...., ini yang paling best di dengar, tp kan kat mana nk cari rumah yang berharga RM 220 K sekarang ini ye, 10% harga rumah asal akan di tanggung oleh kerajaan.. ( pencarian ASET PERTAMA saya....)

4) Pelaburan akan meningkat dari 10.5 % kepada 12.5 %, ( yang ini kena rajinkan diri balik untuk g ke ASB.....)

5) PTK akan di mansuhkan dan diganti dengan format baru ( suka sgt2.., sbb tahun hadapan saya akan menduduki PTK.. heheheheh)

6) walaupown bonus tahun ini x dpt, x apa la, yg penting dpt bantuan RM 500, daripada langsung x dpt... (Alhamdulilah.. rezeki di murahkan pada tahun ini... yippy)

7) SKIM PENCEN di syarikat swasta akan di laksanakan pada tahun hadapan... ( erm, persaingan yg sgt sihat x lama lagi, ini bermakna kakitangan kerajaan = kakitangan swasta, so produktiviti kena meningkat, klu x sendiri mau ingat.....)

No comments:

Post a Comment