Tuesday, October 5, 2010

Nak BB

Salam.......,

klu tgk tajuk di atas nie, mesti anda semua anda akan mengucapkan "tahniah, bepa minggu dh, bila agak-agak nk due".........., best nyer klu saya di kalangan anda yang bertuah...pada hakikatnya, saya "tidak ada isi" hehehehhe........

Cane tajuk di atas leh kuar???..
cerita nyer...

Pada hari Ahad, di sebabkan aura malas memasak tetiba datang, so saya ajak la family saya makan malam di luar..., lagi pown lama dh x makan kat luar, x salah sekali sekala nk belanja family saya makan di luar.. klu tidak pas nie susah dh (bukan apa, klu dpt tukar ke Kemaman, bila plak ader peluang nk belanja makan akan dtg.. hehehehhe, cam farewell plak...)

Kami sekeluarga makan, (bukan sekeluarga coz abah x mau ikut sbb sayang nk tgk bola, mak ikut tp x mau mkn nk g berurut.., so yg makan saya dan 2 org adek saya....). Kami just mkn steamboat jer..., nyum2.., sewdap.. bukan makanan yg sewdap tp sos steamboat tu yang sedap. Bukan x leh nk uat steamboat nie..., boleh senang jer.., just campak-campak bahan-bahan nk uat Yong Tau fu dlm sup ayam or tomyam.., yg jadi masalah kepada saya adalah nk baut sos steamboat jer..., puas mencari di supermarket.., ultramarket (ader ke pasar raya ultramarket nie.. hahahah), tp x jumper..so klu saya uat di rumah kena makan ngan cili sos..., lebih baik saya belanja makan di luar sahaja...

Dlm family saya.., waktu makan adalah waktu bercakap..(bukan la setiap 5 minit bercakap).., just tanya cane sekolah, best x makanan.. yg simple-simple sahaja.. tetiba adek perempuan saya ckp..."kak long mana leh uat sos steamboat cam kedai nie"..(oh lupe plak, kami makan di Johny Steamboat jer).., saya x suka org pertikaikan kebolehan saya memasak, melainkan org yg bercakap 2 seorang tukang masak , itu lain la cerita..saya ckp "klu kak long leh uat cane".., adek saya cakap "dengan sukacita, org g beli bahan-bahan nk uat steamboat"... owh, cabaran yg sangat membina 2....

(korang ader x resipi nk uat sos steamboat yg meletup-letup....)

Lepas makan, kami meronda-ronda sambil makan ice-cream..., then tetiba adek saya yg perempuan dan lelaki ckp "Kak long nak baby...". Adus, napa la soalan cepu mas nie leh kuar..., gerutu hati saya..., Saya tanya nk uat apa, dorang pown ckp " saja nk main-main, lagipown dh lama x ader baby". Well the statement so true, adek saya yg paling bongsu baru tingkatan 3.., apa lagi, dorang herat saya g tengok baju baby.. segala-gala tentang baby la..., saya mmg teringin nk ader ahli baru sekurang-kurang saya ader peneman yg boleh berbicara.., bukan bermaksud sekarang xder teman berbicara.., cane nk terangkan ye.... hanya org yg mengandung sahaja yg memahami (mungkin di sebabkan di tempat kerja saya, ramai sgt ibu mengandung.. dh terkena penangan kot... tp x menjadi kat saya hahahah)

Well, sesiapa dh berkeluarga, semua org ingin ahli baru dalam keluarga, saya pown begitu juga.., cuma belum rezeki saya lagi..,bila tgk baju baby saya suka, terutamanya jumper suit costume harimau.., comel sgt2 hahahah..., senang citer.., rezeki itu dtg dari NYA, berusaha, berdoa dan bertawakal..., klu x sampai lagi rezeki, mesti ader makna tertentu.. x gitu......

3 comments:

  1. hehe..wah bestnya g jln2 mkn2 n tgk baju..sabar k wani..belum ada rezeki lagi..=)

    ReplyDelete
  2. mati2 igt BB tu blackberry!!!

    ReplyDelete
  3. insyallah ada tue. sabar yea. Usaha keras lagi hehe ;D asna pun tgh berusaha =))

    ReplyDelete