Thursday, September 30, 2010

Pemborong, Penjual dan Pembeli...........

Alkisah.......

Pemborong, penjual dan pembeli, yang mana paling untung dan mana yang paling rugi........, mungkin ada yang berfikir, pembeli yang rugi sbb asyik kena tipu dengan penjual.., jual dengan harga tinggi semata-mata nk untung, klu di tanya kenapa, penjual akan ckp "harga minyak dh naik"... yup, kemungkinan adalah benar... Bagi diri saya plak, yg paling rugi adalah penjual, sbb klu barang yang di jual tidak menepati kehendak pelanggan iaitu pembeli, pusingan modal tidak akan berjalan........ Tak kisah la, apa jua pendapat anda, tp kunci utama, tiada seorang manusia di dunia nie mahukan kerugian semua nk untung, sbb itu la ader yang sanggup ,menjadi parasit semata-mata nk kaut keuntungan seorang diri....

Cerita saya pulak....

Sekolah saya akan mengadakan Majlis Malam Amal, malam untuk menambah dana dalam tabung PIBG untuk kegunaan pelajar sekolah kami juga. Tujuannya majlis ini di adakan adalah untuk menambah pendapatan PIBG bagi menceriakan kawasan sekolah, pembelian komputer baru untuk kegunaan pelajar sekolah.

Masalah saya plak, saya bukan la seorang penjual..., dan saya tidak tahu bagaimana untuk menjual tiket malam tersebut kepada orang ramai..........dan ada yang menayakan kepada saya dimana dan bila, bila saya menyatakan tarikh dan tempat tersebut .....erm, ramai yg mengatakan "x pe la"... terbukti saya bukan la penjual yang hebat tp pembeli yg hebat...

Skrang, saya amat risau.. kerana tarikh due date akan tiba x lama lagi.....anyone help me, PLZ

No comments:

Post a Comment