Sunday, September 26, 2010

Saya, ketam dan kemalangan jalan raya........

Angin apa yang melanda diri saya dan mak saya....., teringin sangat nk makan seafood.., mungkin masa puasa, x sempat nk g makan seafood...(kat KL klu ckp nk g makan kat luar, kul 4 petang dh keluar dari rumah klu tidak.........bersusun la keta dan terpaksa la berbuka puasa dalam keta..(cukop la terkena sekali semasa saya hendak pulang ke KT.... lepas dari kejadian tu... mmg x berbuka puasa kat luar dh... buka kat rumah jer.....). Disebabkan keinginan untuk makan seafood meningkat.. maka dengan petang jumaat , lebih kurang pukul 5.00 ptg kami ke KLANG...

Bunyi seperti mencari nahas..., ya mmg mencari nahas pown, kerana pada waktu tersebut warga kota semua pulang ke rumah masing..., tapi sebab nk mkn jugak, redah je la... tersangkut di Jalan Fedral dekat 3 jam..., nk masuk Kesas highwany. tersangkut lebih kurang 1 jam..., (cam nk balik KG pulak rasa sbb kete bersusun dan tidak bergerak langsung...). Akhir kami tiba di Klang lebih kurang kul 9.00 malam... Sampai sahaja restoran, agak sedih kerana apa yang di hajati telah habis, order la yang mana ader...

Kami order Ketam goreng berempah, udang goreng tepung, ikan bakar dan kangkung goreng belacan, mmg makan dengan berselera disebabkan oleh pemandangan yang sangat menarik, angin sepoi bahasa......mmg best sgt2...Selesai makan kami pulang ke KL





Jam masa itu menunjukkan pukul 11.30 mlm.., kebiasaan jalan-jalan di sekitar KL sudah tidak sesak... tapi jangkaan saya meleset..., sgt sesak.. lebih teruk daripada saya hendak ke Klang, langsung tidak bergerak (di sekitar jalan parlimen)....., mula-mula saya ingat biasa la malam minggu orang ramai hendak ke KLCC.. makan angin, tp sangkaan saya meleset... kemalangan jalan raya melibatkan 3 buah kenderaan.., Avanza, Saga dan Wira..., mmg sangat dahysat dan sgt mengerikan...

Keta Saga remuk sampai dah xder rupa kereta, keta Wira terputus dua..., manakala kete Avanza remuk pada bahagian hadapan......,Darah.., x payah cakap, boleh di katakan sepanjang tempat kemalangan ada sahaja tompokkan darah yang besar......

No comments:

Post a Comment