Sunday, December 12, 2010

Life as a wife and housewife............

" Life is like a wheel, one day you will be up and other day you will be down, we never expected what will happen to us, so get prepared cause you will need an umbrella even they was a sun"

Yup, I believe in that phrase.....life is not hard, is easy if you want it to be easy..., speak is easy but to do it.......... its' hard..., but if you take the challenge, at the end you will taste the victory........victory in life, sooooooooooooo SWEAT n AWESOME.....yup, thats totally right...

Pertama kali dalam hidup saya, saya menjadi seorang isteri dan suri rumah sepenuh masa......, sangat sempurna ketika ini, amat berharap supaya masa ini berhenti walaupun untuk seketika...... perasaan di kala ini, sangat HAPPY dan GIRANG... sukar untuk di gambarkan dengan kata-kata...., hanya mereka yang pernah melalui fasa-fasa PJJ amat memahami perasaan ini walaupun hanya seketika boleh memulakan hidup sebagai pasangan suami isteri......

Pertama kali, hidup ini amat sempurna ketika bersama dengan org yang tersayang...... Ya, amat bahagia......Sebelum ini, saya hanya isteri yang amat jauh dengan suami..., berjumpa hanya sebulan sekali..., kali ini saya mengambil peluang cuti sekolah untuk tinggal bersama suami, ingin mengetahui kehidupan suamiku yang tercinta.....

Erm.., rumah yang suami saya duduki, hanyalah rumah bujang...., mmg betul2 rumah bujang...., hanya ader TV dan Mesin basuh sahaja....., aktiviti untuk menunjukkan bakat memasak mmg tidak dapat di jalan...., xpe tapi saya masih bahagia.., mau tidaknya..., celik jer mata saya boleh melihat muka suami saya............terima kasih kepada NYA kerana berikan peluang ini kepada saya....

Bermula la aktiviti saya sebagai suri rumah, membasuh baju, menjemur baju, melipat kain, menyapu rumah, mengemas bilik...... penat mmg amat penat, tapi saya suka sbb pada waktu petang saya akan menanti seseorang untuk pulang ke rumah...., serious saya suka sangat-sangat. Ader hikmah kenapa pertukaran saya ke TERENGGANU tidak berjaya......tp saya percaya REZEKI itu dtg dariNYA.....

Kehidupan saya ketika ini, sangat lengkap..., masih banyak lagi yang perlu saya pelajari tentang diri suami saya..., terlalu banyak perkara saya tidak mengetahu tentang dirinya... betul kata org tua, org yg berkahwin seeloknya hidup bersama untuk mengetahui asam garam kehidupan dari duduk berjauhan...., makin jauh kita dengan seseoramh perasaan rindu boleh menjadi membuak-buak tapi tidak meningkat kasih itu, tetapi apabila kita hidup bersama, setiap hari adalah cinta.....

I will miss this moment........

~LIVE FROM KEMAMAN~

2 comments:

  1. kak harz.. hhehehehe maaf ye, sedang menyelami saat menjadi suri rumah...

    ReplyDelete