Monday, August 30, 2010

First time berpuasa di rumah mertua....

Dhulo ........

Bila tinggal berjauhan dengan org yang paling di kasihi...., perasaan rindu boleh lagi di kawal...., telefon menjadi teman yg paling setia....

Skrang .......

Bila tinggal berjauhan dengan org yang paling di kasihi....., perasaan rindu susah di kawal, kadang air mata menjadi teman yang paling setia..., telefon tidak memainkan peranan yg penting, tetapi cuti dan tiket bas menjadi bahan yg paling penting.......... Secara jujur, saya x suka bila berjauhan dengan B.

Setiap 2 minggu, baru saya boleh berjumpe dengan B..., agak sukar bagi kami untuk berjumpe disebabkan cuti yang berlainan..., Pantai barat kecuali KEDAH cuti pada hari SABTU DAN AHAD..., Pantai timo cuti pada hari JUMAAT DAN SABTU...... Alhamdulilah, 27/8 selangor mengambil cuti sempena Nuzul Al-Quran.., saya ambik kesempatan untuk menghala ke KT.. (hidup kena adil .... baru la aman..). Ini la juga, kali pertama saya menaiki bas ke KT selepas 9 tahun meninggal dunia pelajar yg merantau

Saya bertolak dari Hentian Putra, pada 26/8 pukul 10 mlm..., mmg agak jakun saya .. sbb saya tak biasa dengan suasana yg bersesak....tp ini merupakan pengalaman yg berharga bagi diri saya..sepanjang perjalanan ke KT..., saya langsung tak tido.., x taw kenapa mungkin saya tak biasa lagi......, leh katakan sepanjang perjalanan saya asyik berkhayalan sahaja... huhuhuhu. Saya tiba di hentian bus KT tepat pada pukul 5 pagi..., meriah jugak stesen bus KT nie..., penuh dengan taxi...

Sampai sahaja di rumah mertua, bersalaman, saya bersahur (makan nasi goreng....), kemudian tunggu azan subuh dan solat.. kemudian tido (bila berpijak di rumah mertua, ya Allah, terus mengantuk.. mungkin disebabkan tidak tido semalaman......). Nk tido malu jugak, sbb nie baru kali kedua saya menjejakkan kaki di rumah mertua..... disebabkan mata dan badan saya memerlukan rehat yg mencukupi, saya mintak izin untuk ke bilik dan tido ..... niat mmg nk tido, tp x leh tido langsung..., bangun mandi terus ke ruang utama dan berborak2.....

Ptg 2, saya dan B ke bazar Ramadhan di dataran SYAHBANDAR.. (xtaw nama apa tempat 2.., yg saya dpt tangkap... SYAHBANDAR.. hahahahhahah.... Ramadhan tahun nie, 2 kali saja saya ke PARAM..., ini masuk kali ke 3 saya ke PARAM..., well, di sini saya memulakan pencarian saya, kuih muih yg pelik-pelik, yg mmg susah nk jumpe di KL..., since I read post by kak harz bout pulut panggang dengan inti sambal ikan if i not mistaken..., so apa lagi terus beli untuk mencuba..... kak harz, you are really good to introduce me with traditional food in Terengganu, tumb ups for pulut panggang....., serious sedap sgt2..., klu KL inti kat dlm letak kelapa ( mmg x minat ), kat KT .. so yummy.., lagi banyak inti ikan lagi sedap......

Aktivi pada sebelah mlm..., kami ke kasut you .. ( first time dgr.., kasut you ini cane..., nk imagine pown susah...klu di KL, we have a store like vincci, bata n so on....) but in KT branded shoes are in ONE STORES.. which call KASUT YOU....since I'm totally crazy bout shoes..., dok lama2 dlm kedai ini pown x pe...., bagi saya lagi senang nk membeli klu semua jenis brand dlm satu store....x penat n lagi banyak pilihan.., klu KL kena pusing-pusing nk cari sepasang kasut.....
(leh kata mlm 2 window shopping... nk beli tapi x jadi sbb kena beratur panjang... suka bila ramai org....)

28/8/2010..

Aktiviti pagi nie, kami terjah ke kedai atas stesen bus....., kedai atas stesen bus are divided into 4 categories, first selling goods (jeans, shirt n so on), second jewelery mostly silver.., third art of fashion a.k.a kedai jahit, lastly wedding items...... saya suka part kedai jahit , coz saya mmg x reti menjahit, so dh taw kat mana nk hantar kain untuk di jahit but saya x taw kedai mana yg jahitannya sangat cantik... erm.., for wedding items..., sgt lawa but the price are much cheaper compare to other store.., tp saiz untuk org cute2 seperti saya mmg xder.... Then we headed to Pasar Payang..., just window shopping ..........

Menu ptg nie, Nasi Ayam.. special made by MIL...., saya hanya menolong apa yg patut sbb saya tak pandai untuk memasak nasi ayam.... Tepat pada pukul 9.00 malam, kami bertolak ke Kemaman........., yup, tomorrow is sunday, so B have to work...

29/8/2010

Well, B g kerja saya plak dok menelaah buku sambil mencari idea yg menarik di internet.., bosan 2 ader la jugak tp nk uat cane.., terima je la...Ptg 2, kami berbuka di luar... selepas sembahyang B memperkenalkan saya dengan Pekan Kemaman.... Tak kenal maka x cinta....tul x??. Tepat pada pukul 12.00 malam saya pulang ke KL... ( sewdih mmg sewdih cuma kali ini berjaya menahan ari mata.....). Saya tiba di Hentian Putra pada pukul 5.30 pagi..., sampai di rumah bersiap sedia untuk ke Sekolah.., btw I have to take 2 dose of PARACETAMOL just to make sure that I sleep.... klu x mkn , mmg x tido la saya...

Pagi 2 di sekolah, saya mmg sudah jadi zombi..., ngatuk sgt2...

No comments:

Post a Comment