Monday, August 16, 2010

Puasa = DIET...

Salam..

Sejak dua menjak nie, agak jarang saya meng"update"kan blog tercinta.. bukan apa, tiada idea untuk di curahkan... huhuhuhu.(bulan puasa nie, menjadi saya seperti seekor kucing..., time kerja, kerja.. time rehat, rehat.....). Sudah seminggu umat Islam berpuasa....., erm soalan cepu emas "Adakah berat anda bertambah atau berkurangan??????". Bagi yg berjaya menurunkan berat badan, tahniah di ucapkan...

Saya perasaan tentang sesuatu perkara..., napa berat badan saya naik ???.....( nk kata tinggal serumah dengan B x jugak....), Serious pening kepala bila memikirkan...., well, saya bukan la orang yg kurus..., (manusia mana yg tidak teringinkan menjadi kurus ala-ala super model.., saya pown teringin jugak, cuma saya bukan la golongan yg cepat mengalami perubahan berat badan ...) hurm, risau sgt2.....mungkin ini adalah penangan bila tinggal bersama dengan fam.. btw, this year I have to cook...., mak saya nk bersara dari masuk ke dapur.., so tugas memasak di serahkan 100% kepada saya... (saya bukan pakar memasak..., tp saya masak berdasarkan arahan dari mak saya... sebagai persediaan apabila keluar dari rumah nanti.....)

Berbalik kepada cerita.., well, thn lepas saya kurangkan berat badan 5 kg.... tinggal dengan family jugak..., kenapa tahun nie, 0.5 kg pown xnk turun...,risau ok, sbb baju raya dh siap jahit..., klu x muat... hadei..., menanggis la saya di pagi raya...... Kawan-kawan kata saya dh kurus.. tp kenapa jarum pada penimbang tidak menunjukkan sebarang perubahan..... , sgt risau.., tersangat la risau...

erm , bila la nk kurang 0.1 KG nie..., ader petua yg boleh di kongsi bersama????

No comments:

Post a Comment