Thursday, August 12, 2010

Ramadhan = Happy + Sebak.....

Salam....

Tahun ini, merupakan kali pertama saya menyambut Ramadhan sebagai seorang isteri....(kak ally, kak talha, asna, shalin, kak harz , kak huda, yanie dan ramai la , klu nk di listkan mmg x ter'list"..). Before this, celeb ramadhan dengan gelaran CIK sekarang sudah bertukar status kepada PUAN..., perbezaan mmg terlalu banyak beza... (tak reti nk citer hanya org yg mengalaminya memahami apa yang saya rasakan...)

Well, tahun nie agak sebak sikit menyambut ramadhan.., sbb saya berjauhan dengan org tercinta.. Hubby kerja di bumi kemaman, manakala saya di bumi selangor...... Bila dengar atau tengok org yg dh kahwin sambut bulan Ramadhan bersama-sama dengan insan yg tercinta.... terasa sewdih n sebak bila saya berjauhan dengan B.. (Nie la yg di namakan dugaan....). Well, life has to go on......

Sebelum kahwin..., saya mmg jenis x bersahur .. (tipu la klu saya cakap saya x pernah bangun sahur...saya bangun cuma ambik syarat sahaja..., sbb saya x boleh mkn berat pada waktu pagi..). Bagi saya bersahur dengan air suam atau susu bersama dengan kurma sudah memadai...(nampak sgt saya nie mmg jenis liat nk bangun sahur....hahahah). .Terus terang saya katakan, family saya mmg jenis sahur jarang ambik makanan berat (dulu my parents mmg sahur ambik nasi.. sejak kebelakangan ini.. sahur minum air milo n makan roti atau ambil bijirin dh cukop...) Agak mudah bagi saya untuk mengatur perjalanan sahur keluarga saya...Tahun nie, saya kena pratiskan diri saya untuk bangun bersahur kerana B jenis bangun sahur dan WAJIB ambik MAKANAN BERAT... ( hhohohohooh... kena bersiap sedia untuk memasak di awal pagi...).

Pernah jugak parents saya risaukan saya, kerana takut abg long x cukop makan sbb kak long jenis x bangun pagi.....Kita tunggu dan lihat.... (kena kunci jam loceng 3 buah nie, untuk memudahkan saya bangun pagi.....)

P/s : Minggu depan baru jumpe dengan B..... kita tengok la cane..

7 comments:

  1. la yeke? akak xminta tukar ke? ke xleh ek? xpe2 sabar tau. asna nie ha dah 2 kali tbagun lewat sbb xdgr bunyi jam loceng. xtau la knpe hehe

    ReplyDelete
  2. kte sma plak ek..dh kna tkar title jd Wifey..(",)xpela wanie..brsbr ye..dugaan 2 nmanya ble brjauhan dgn hubby..nt de rezeki blh brsma jgkkn...

    ReplyDelete
  3. alahai...sedih plak shalin baca..ingatkan dok dekat dekat..tak pe...nanti mintak lah tukar ganu eh..wani,nanti shalin pos hadiah eh..hadiah dah beli tapi lom sempat nak pos.

    ReplyDelete
  4. hmm... tak lama da wani ok la cuti nuzul quran jatuh hr jumaat... leh la lek d'ganu... n jgn tak sahur... sian abang mu... hahaha...

    ReplyDelete
  5. Asna : Borang pertukaran leh isi bulan 9, bergantung kepada kekosongan....

    Deana : yup.., mmg sedih bila 2kar title wife kepada wifey nie...., nk x nk kena sabar..

    Shalin : 2 nama nyer dugaan.....

    maz : tgk la cane..., agak susah nk ke sana.. no house...erm

    ReplyDelete
  6. wani... if u dont mind we r going to KL this sunday... jom sekali... klu tak bz la...

    ReplyDelete
  7. wani, jangan sedih2 okay, bila dah tukar title ni mmg lain dah kan rasanya.. insya Allah doa byk2 cepat dekat dgn husband.. :)

    ReplyDelete