Wednesday, August 18, 2010

Majlis berbuka puasa....

Yeay..., akhirnyer dh pecah rekod..., berbuka di luar.... hheheheheh, suke2..suke2.., nampak sangat saya hendak melarikan diri dari tugas memasak.....saya tidak melarikan diri daripada tugas memasak (tipu la klu xder.. ader la jugak bila terlampau penat.. hahahahahha).

Kenapa saya kata pecah rekod..

Tahun lepas, boleh di katakan sehari-hari kami sekeluarga berbuka puasa di luar.....(minggu pertama ramadhan sahaja masak dan berbuka di rumah.., masuk jer minggu kedua dan seterusnya.... terus dapur tidak berasap, kerana memenuhi undangan berbuka puasa di luar...). Mesti ader yg berkata "U must be somebody , sampai hari-hari boleh berbuka puasa di luar"...walhalnya.., "We're no body, just a simple person will a low life"... mungkin kerana keiklasan bekerja ... amin, rezeki di murahkan sepanjang tahun lepas..

Tahun ini, di sebabkan mak nk bersara dari kerja masak-memasak nie, saya yg kena memasak di dapur untuk menyediakan juadah berbuka puasa... masak simple2 jer.., yg penting dapur berasap.. ( igtkan tahun nie full time berbuka di rumah....., alih-alih berbuka jugak di luar). Semalam saya, adik dan mak memenuhi undang berbuka puasa di HOTEL NIKKO, KL. Ayah dan adik saya lagi seorang nk berbuka di rumah.... klu x pergi kata sombong.., nk jaga air muka pihak penganjur kami bertiga pergi la...

Alhamdulilah, rezeki pada tahun nie di murahkan .. amin

p/s : x sempat nk bergambo.., sbb terlalu khuyuk makan ais cream.. hehehehhe

1 comment: