Friday, August 6, 2010

Majlis bertandang.....

Lama jugak x bukak n update blog nie......,erm hampir bersawang.. (klu betul-betul ader sawang huhuhuhu.. mesti agak penat untuk melakukan kerja-kerja pembersihan... hehehehhe). Sambung citer....majlis bertandang di Terenggganu diadakan pada 31/7/2010.... dua minggu selepas majlis resepsi di KL....

Pada mula nyer, mmg saya berhajat untuk mengambil cuti pada hari jumaat (30/7/2010).. tp x jadi sbb.. saya DAH XDER CUTI... huhuhuhuhu, nasib baik la, perjalanan ke KT hanya 6 jam (lebih kurang cam 2 la.. sbb klu balik KB 8 jam perjalanan.....). Selepas waktu persekolahan.., selepas lambai sekolah.. saya pulang ke rumah..., part nie sedih sikit, sbb adik beradik saya tidak dapat ke KT.. sbb masing-masing ader CLASS...., so hanya parents saya, saya n sepupu saya sahaja yg akan ke KT.. (a bit sad...)kami merancang hendak bertolak ke KT selepasa solat Jumaat.. (hanya merancang.. tp kami bertolak ke KT selepas kul 5 ptg....hehehehehhe...

Perjalanan kami ke KT di sambut dengan hujan renyai-renyai kemudian hujan selebat-lebatnyer..., btw I'n the one who driving the car..., dh la jalan tu saya tak biasa lagi... frist time la jugak.... dari Gombak ke Bentong.. perjalanan lancar sahaja... NO ACCIDENT.., but starting Bentong to Jabul..., mmg ader masalah besar.. sbb hujan makin lama makin lebat.., penglihatan saya terbatas....., saya bawak cam biasa sahaja......, the road were fulled with water... so dangerous.., so I just drove the car as usual.., entah napa tetiba nk pasang lampu hazard.., rupanyer.... JUST A FEW METERS IN FRONT OF OUR CAR THERE WAS AN ACCIDENT....., klu saya x pasang lampu hazard konfem org akan langgar belakang kete saya... huhuhuhu

Well, If i not mistaken, the unfortunate car that crash in the accident was Proton WAJA. Saya tak taw , bepa kali kete tu berpusing or terbalik or apa -apa la yg berlaku semasa kemalangan.. but seriously, the car were damn crash.., dh xnampak bentuk kete dh..., selepas melalui saat yg mengerikan ... kelajuan kete yang di pandu oleh saya adalah 60 KM/H... (x pernah lagi saya bawak kete dengan kelajuan yg konsistan....) huhuhuhu.... bila kete perlahan, kete yg memotong laju, saya rasa cam kete saya tertolak ke tepi bahu jalan.. bahaya sgt2...

Yg penting keselamatan diri dan keluarga saya terjamin.., tak kisah la, sampai lambat sgt..., kami berhenti menunaikan suruhan wajib di perhentian Lancang... selepas berhenti seketika, kami meneruskan perjalanan ke KT..., alhamdulilah, lebih kurang kul 9 mlm kami menyusul masuk ke Cherating.... Masuk sahaja ke Cherating, my dad want to drove, with gladly saya bagi ayah bawak kete.. boleh la tido.., niat nk tido tapi x boleh tido jugak.. sbb terlalu banyak lori minyak yang memotong kete yang di pandu oleh ayah....(perjalanan ke KT banyak lori minyak, perjalanan ke KB banyak lori balak, cuma jalan nk ke KT tidak berbukit.. tp ke KB banyak bukit... )

Kami tiba di KT tepat pada pukul 11.45 mlm, check in chalet .. ( x hingat la nama chalet tu.. tp chalet tu bawah jambatan yg menghala ke Chendering...). After check in.., perut kami mengeluarkan bunyi meminta makanan.....(cam biasa la, hubby call tanya kat mana n uat apa...). Selepas makan.., kemas segala barang n iron tudung n so on..., lebih kurang kul 2.30 pagi baru nk tido.....

31/7/2010

Seriously, I can't have a good nap..., mmg x leh tido langsung...pusing kanan.. pusing kiri.. x boleh jugak..., bangun punya la awal, kul 5.00 pagi....(saya mmg x berani nk bangun walaupown dh sedar.. sbb bukan sendiri... takut...). Tepat kul 6.00 pagi baru la berani nk bersiap-siap... . Dapat la msg... kena bersiap sebelum kul 9.45 pagi sbb nk g makeup....., to tell truth, sgt-sgt mengantuk.. sbb x cukop tido. Lebih kurang kul 10.00 kami sampai di tempat makeup.., masa tu my partner (SIL) tgk makeup.., so saya dok belek-belek baju dulo..,after my SIL, my turn plak.., masa my SIL makeup, tukang makeup 2...(kak ma), x banyak bercakap..,maybe a professional makeup mmg jenis diam kot.. (saya mmg x leh suasana senyap, maybe dh terbiasa dengan suasa bising... well, nama pown cikgu sekolah...), sampai jer turn saya.., dari suasana senyap jadi bising.. hahahah (mmg jenis banyak mulut kot saya nie....).

After makeup, I dont why am I feeling that I feel so anxiety and nervous...berdebar-debar....mungkin cani kot, bila my husband nk menjawab ijab dan kabul...seriously, sejuk badan nie ooiii..., x taw kenapa..., but after all, everything just going according to plan.. Alhamdulilah...





Bersama dengan kak ma...

1 comment:

  1. merahnye.... tak takut ke? kot la ader "lembu2 jantan" mengintai ke... hehehe... astaghfirullahhalazim... jahatnye pikiran aku... hahahaha....

    ReplyDelete