Monday, August 23, 2010

Aktiviti hujung minggu........

Huhuhuhuh... sarang lelabah sudah banyak....., xpe2.., mulakan kerja-kerja pembersihan...minggu lepas merupakan minggu yg paling.. paling.. paling... ( x taw nk kata apa happy, boleh katakan jugak.., minggu sedih ader la jugak..), so senang citer minggu perasaan bercampur baur.. wokeh x.. ahhaha.

19/8/2010....

Pagi nie, senyuman mmg terlalu manis, susah nk lekang dari bibir.. (ecah-ecah.. ayat puitis hahahha)..Seriously, this day is the day I waited for so so so long....., penantian yg akan berakhir.. B akan datang ke KL.. huhuhuhu, seronok sgt2.. ( almost 2 week, saya x jumpe ngan B..., rindu mmg rindu.. tp bila leh jumpe, terlalu excited sgt2.. hahahhaha). Hari itu jugak, dapur di rumah tidak berasap, sbb mak dpt jemputan berbuka puasa di SABAK, TAMAN MELATI. Rezeki kami sekeluarga ..

Part yg paling menyedihkan semasa berbuka puasa..,B dh sampai di Hentian PUTRA, saya baru nk berbuka puasa.., nasib baik la, B jenis memahami, so saya berbuka dulu ngan fam, B berbuka kat Hentian PUTRA. Tempat yg sepatutnya, di reserve untuk kami sekeluarga, telah di beri kepada orang lain..., ayah dh mula nk marah..., 2 baru sahaja tempat.. belum lagi masuk ngan makanan... makanan di SABAK nie, jenis BUFFET..., tp BUFFET yg x pernah refill dengan makanan..., klu abis, abis cam 2 jer..., saya x taw la definis BUFFET jenis apa yg di pakai di SABAK nie.., akibatnyer.., saya dan adik perempuan saya, hanya berbuka dengan minum air nescafe sahaja.... Kami ambil keputusan untuk sembahyang dan terus perjalanan untuk ke Hentian PUTRA. Sampai jer Hentian PUTRA, ambik B terus ke restoren..., akhirnyer, jumpe jugak juadah yg sesuai untuk mengisi perut....

Sebelum tido, my mum talk to sahur outside.. nk g KG BARU, mkn nasi lemak..., tp me n B x mau bersahur di luar, sbb he coming here to spent his time with his wife.., n this is the time for me to be a good wife.. ( cita-cita mmg besar, tp berjaya ke saya nk bangun awal pagi untuk sediakan juadah bersahur). Sebelum masauk tido, awal-awal lagi saya tanya kat B , sahur nk mkn apa, hehehe nasib mmg menyebelahi saya, B just nk mkn ringan-ringan sahaja... selamat, no nasi-nasi di pagi hari).

Pagi 2, jam 4.30 pagi saya dh sedar dari tido, basuh muka, sediakan roti canai, goreng nugget n chicken wing, n a glass of milo..., simple jer time bersahur nie..... Tepat pada pukul 6.45 pagi, salam ngan B terus ke sekolah... ( first time g kerja leh salam ngan B, terharu sgt2..)

20/8/2010
Balik jer dari kerja, terus hantar B g masjid.., napa B x mau drive, pertama, B x taw jalan-jalan di kawasan rumah saya, nk g masjid pown B x taw jalan.., second, kete saya jenis auto, kete B jenis manual.. mmg banyak jurang..., x pe la, yg penting menunai solat 2 adalah penting, after solat, saya pick up B g pasar untuk membeli barang basah untuk memasak juadah berbuka puasa..

Saya bukan pakar memasak just masak biasa-biasa sahaja, saya masak :
1) ikan siakap masak stim
2) kari ayam
3) singang ikan dengan bendi
4)sayur kailan goreng ikan masin

Alhamdulilah, no comment from B and my fam.., 2 yg paling penting.... Past mkn, solat .. kami ke rumah kak B di cheras...

21/8/2010

Mungkin di sebabkan x pernah bermain embun di waktu malam, keesokkannya, saya di serang deman.. adei, dh la kerja, tp nk uat cane, mmg x sihat.. suara x der langsung.., badan pown panas..., leh kata sepanjang pagi saya tido je.., best bila sakit ader org jaga n ambik berat nie..., ( nk deman lagi sekali la, tp bila B ader la... hahahahahah). Bila dh sembuh kebah sikit, B bawak saya ke klinik..., pastu g cari barang untuk B bawak balik ke KEMAMAN. Petang 2, kami berbuka di luar.., entah apa petanda, kereta oren saya, terlibat ngan kemalangan.. nasib baik sikit jer..., x pela benda dh nk jadi nk uat cane, terima je la.

Selepas berbuka..., sayu sungguh hati nie..., hantar B balik ke Hentian PUTRA, bila cuti x sama, mmg agak susah nk spent time together..., erm.., leh kata, saya menangis kali ke bepa entah, saya sendiri dh lupe...., sewdih sgt sbb separuh jiwa saya terbang di bumi KEMAMAN... Entah bila boleh duduk sekali, saya pown x taw...

No comments:

Post a Comment