Wednesday, June 22, 2011

Tungku moden...........mmg berbaloi...

Salam dan hai...

Sudah lama tidak update blog.... musim sekarang adalah musim yang super duper bz.. Almaklumlah, br sahaja 2 minggu bekerja selepas bercuti selama 2 minggu ( cuti sekolah.. heheheheheh, bukan cuti sakit ye). Mmg bz dengan kerja-kerja key in markah, dengan sukan tahunan dan larian 1 Malaysia.

Alhamdulilah, kesihatan pun semakin baik.. cuma masalah ANEMIA mmg tidak dapat di elakkan ( susah jugak bila sudah di cop dengan ANEMIA nie)...kena makan zat besi 2 kali ganda dari org normal... xpe la demi kesihatan diri dan baby.... Terima kasih kepada rakan-rakan yg banyak memberi pendapat... Apa-apa pun, tunggu result kesihatan pada 30/6/2011 nie... HB naik atau turun...( terasa cam nk ambik exam la plak)

Selama 6 bulan lebih ( nak masuk 7 nie), kaki saya mudah sangat sebam dan bengkak... bila sebam, nak jalan pown susah.. sebab sakit seperti kena tapak kaki kena cucuk dengan jarum halus... sakitnya kadang-kadang boleh mengalirkan air mata cuma bunyi jer yg tak keluar lagi.. Boleh dikatakan jugak setiap hari juga.. saya kena rendamkan kaki dengan REBUSAN AIR ASAM KEPING + GARAM.. untuk mengurangkan kesan sebam dan bengkak pada kaki. Masa kerja tak banyak dan badan saya masih kuat.. rajin jugak saya menyiapkan REBUSAN AIR ASAM KEPING + GARAM.. Sekarang... boleh dikatakan , sehari sekali pown saya malas nak siapkan rebusan tersebut disebabkan kerja yg banyak dan badan mudah terasa letih.

Kebetulan, saya blog walking blog YUN "The Journey Begin", tengok la pic kaki yun dengan tungku moden.. terpk jugak kenapa saya hendak susahkan diri padahal ada lagi benda yg memudahkan kerja saya. So saya, membeli Tungku Moden dan mencuba sendiri... Yup, ternyata kesannya sama sahaja dengan apa yg lakukan sebelum nie. Harga tungku moden ini, tidak mahal kerana saya membeli RM 37 termasuk dengan postage. Tungku moden ke , tungku tradisional funginya sama sahaja.. tp yg penting tungku moden nie tidak la melecehkan .. cuma panaskan dengan menggunakan electrik.. tunggu 20 minit , boleh di gunakan.. saiz pown kecik senang untuk dibawa kemana-mana.

P/s : YUN terima kasih disebabkan pic kaki yun dengan tungku moden.. akhirnya, wani pown beli juga tungku moden nie...mmg mudah dan berbaloi.


Lebih kurang cani la saya punya... x kisah la x lawa, yg penting berfungsi.. heheheh

3 comments:

  1. same2 dear..yun pn skang tungku je kalau dah sakit sgt..sng kan,cucuk je plag tu,hehe~!

    ReplyDelete
  2. eerr..dolu2 dah beli..tapi bukan tuk tunku bersalin..tapi orang tu kate tuk piyed pain n senggugut pon boleh...tapi tak sangke lak ley gune tuk tunku bersalin jugak..:)

    ReplyDelete
  3. Kak aty, wani pown mula2 igt x boleh... bila dh guna sendiri.. br taw boleh, senang pown senang

    ReplyDelete