Friday, June 10, 2011

Cerita dari Kemaman..........

Salam...

Live dari Kemaman..., ini kali pertama saya berada dekat dengan suami terchenta.... hari lain mmg jauh-jauh, jumpa pun sebulan sekali adat bagi org PJJ mcm saya...

Pelik tp benar...., sejak dua menjak nie, saya teringin balik nak melawa.. lagi pun hanya tinggal lagi 2 bulan 2 minggu lagi saya akan bekerja.. awal bulan 9 terus ambik cuti bersalin selama 2 atau 3 bulan ( belum lagi membuat keputusan untuk bercuti berapa bulan). Lagipun, saya dh bosan dengan pakaian saya yang saya gunakan untuk ke tempat kerja... asyik-asyik baju yang sama.. boleh di katakan mmg rotate. Erm.. klu la government servant boleh dress, slack.. mmg best, tp sayangnya..... mana leh pakai pakaian yg sebegitu nanti lain pulak jadinya.

Baju mengandung........., buat masa ie mmg saya x pakai lagi, sbb tummy saya comel lagi ( kecik lagi), mmg simpan dalam almari jer....x taw la, bila boleh merasmikannya... erm. So dh alih-alih sampai di Kemaman... shopping la blouse....Oh ya, Bandar Kemaman nie bukanlah sehebat Bandar Kuantan mahupun KL.. Tp saya sukakan bandar yg kecil sbb x perlu berjalan jauh untuk ke satu tempat ke satu tempat, hanya 1 tempat sahaja dh ada macam-macam....cuma kena pandai memilih dan bandingkan harga...

Nama jer tinggal di Kuala Lumpur.. tp nk jugak shopping di Kemaman... hahhahahahha, nama pown bercuti.. kena bawa balik buah tangan...

Kami bershopping di sebuah pasaraya X. Agak rambang mata juga.. terlalu banyak pilihan.. sampai x tahu hendak pilih yang mana.. akhirnya B yg tolong pilihkan.. Saya pergi la mencuba blouse yg B pilihkan...Semasa saya mencuba pakaian.. ada insiden yg ....( x taw nk kata apa, samada mencuit hati saya atau.............)

Datang la seorang perempuan cina ( umur dalam 22 tahun), agak seksi.. coz she only wearing sleeveless top n short pants, membawa baju T-shirt menghampiri B. This lady minta B mencuba pakaian tersebut..

Lady : Bleh tak U tolong I utk cuba T-shirt nie?. Kawan I tak suka T-shirt terlalu besar atau terlalu kecil.
B : Utk lelaki atau perempuan?
Lady : Utk perempuan
B : Boleh x minta jurujual perempuan tlg U, sbb T-shirt ini utk perempuan.
Lady : I nak U tlg I..., I masuk fitting room , U ikut sekali ye... I nak U tgk I pakai..


Jurujual perempuan kat kedai X 2.. dh gelak-gelak.. saya keluar dr fitting room dengan muka merah..... malu sgt2, Ye la ingatkan org lain, tp alih-alih suami sendiri plak.., B tarik tangan saya ke bahagian lain utk beri penjelasan pada saya.....

Erm..., x sangka bukan... ada jugak perkara cani di bandar kecil.. selalu dengar di bandar besar sahaja...

No comments:

Post a Comment