Monday, June 27, 2011

Pitam.....

Salam....

Sejak kebelakangan ini, ada sahaja penyakit yang datang menyerang diri saya.. kadang-kadang terfikir juga.."Orang lain pun bawa baby juga, tapi tiada pula yang sering sakit seperti saya".. Ok, fine.. maybe badan org lain dh cukup vitamin atau terlebih vitamin.. tp takkan la saya seorang sahaja yang kurang vitamin dalam badan... saya pun regular g checkup di KK, makan jugak vitamin seperti org lain makan.... erm, tp sakit jugak.... tp xder la sampai kena admit .. Alhamdulilah, syukur...

Sejak di sahkan mengidap "Mild Anemia", boleh di katakan setiap hari lauk saya, hati goreng, gulai hati, kari hati ( nasib baik xder SUP HATI.. klu x mahu saya nak menangis, kerana hati bukanlah makanan kegemaran saya).. selain dari hati, kerang rebus, kerang bakar, kerang masak sambal... kadang-kadang sampai muak di buatnya. Sampai satu tahap, saya merasakan badan saya seperti TONG SAMPAH... makan je apa yang org kata supaya Anemia nie boleh hilang dengan kata lain bg HB saya naik.. Setakay ini, saya belum lagi g check samada HB saya naik atau tidak.. hari khamis ini baru ader appointment di KK..

Dalam bulan ini, sudah 2 kali saya pitam...sekali di Padang Sekolah ( nasib baik tempat rendah, klu pengsan mmg xder effect kat baby) dan pagi tadi di bilik darjah tingkat 1 ( nasib xbaik, sbb klu jatuh... x leh nk bayangkan.. dh la saya nie pernah jatuh masa usia kandungan 4 bulan..). Rasa.. perit yg teramat sgt, dengan nafas tercunggap-cunggap, berpeluh walaupun masa 2 tengah hujan lebat, mata gelap.. jalan terhuyung-hayang. Nak kata x makan, saya mkn.. boleh di katakan saya lah org pertama yg makan di kantin sekolah..tp x taw la kenapa boleh pitam..

Darah saya rendah ??.. Masa check up di KK, tekanan darah 100/70, belum pernah lagi 110 keatas.. nurse ckp tekanan darah cantik.. klu dh cantik kenapa boleh nk pitam. Erm...sekarang ini saya risau yang teramat sgt... sbb bila saya pitam, saya xtaw apa yg akan jd pada kandungan saya.. harap-harap tiada masalah. Lagi 1, betul ke org kata.. ibu mengandung nie tidak di galak menghadap komputer/ laptop lebih dari 2 jam ???

3 comments:

  1. kalau kurang darah dan air atau tak balance..kite memang akan mudah pitam... lelagi ade lagi satu nyawa pulak dalam pewot tu..:) jage diri bebaik yer dear..tapi..demi baby..telan jer lar hati n kerang tu banyak2 yer ...:)

    ReplyDelete
  2. hi..sy new follower awak..nak mintak izin copy list barang baby bole..sy dah blur tak tahu ape yg nak kene beli :)

    ReplyDelete
  3. fife...sila-sila, x perlu malu.., wani pown copy dr org lain

    ReplyDelete