Wednesday, July 21, 2010

Seminggu sebelum 17/7/2010....

Soalan yang sering org bertanyakan kepada saya.....

"Dh terasa debaran tak ?????, Ye la, tak lama lagi nk jadi isteri org "...

Jawapan kepada soalan 2...., langsung tak rasa berdebar-debar..., saya yang nk berkahwin langsung tak rasa apa-apa, tetapi kawan saya yg terasa berdebar-debar..... lawak sungguh... seyes, mmg saya langsung tak rasa apa-apa..., cuma menghadapi saat-saat yg sgt meruntuh jiwa dan raga...., biasa la dugaan org yang mendirikan masjid nie... lain org lain cabarannya.....

Saya mula bercuti pada 15/7, 16/7, 19/7 dan 20/7.... cuti tak lama pown, 2 hari sebelum nikah, 2 hari selepas nikah.....

15/7/2010

Bermula la aktiviti mengemas secara besar-besaran.....kira lebih menyeluruh la..., satu rumah kena bersih n kemas.....sbb saya akan dinikahkan di rumah saya.., nk x nk kena la bagi rumah nampak comel seperti tuan yang akan dinikahkan nanti .. hahahahahah....

Pernah x, dengar 5S, klu anda kakitanga kerajaan pasti anda dh terbiasa dengan PERKARA 5S, 7S dan 10S. Semasa aktiviti mengemas rumah, keluarga saya menggunakan pendekatan 5S sahaja... tahap 7S dan 10S tu x sampai lagi... cuma baru tahap 5S je..., 2 pown masih lagi sayang dengan barang yang hendak di sisihkan..., ye la mungkin sekarang tidak berguna, tapi mana taw di masa akan datang berguna jugak benda 2....tp nk uat cane..., nak x nk kena sisih jugak sbb dh xder tempat untuk menyimpan... erm..

5 S :

1) Simpan
2) Sisih
3) Susun
4) Sapu
5)Sentiasa amal

Akhirnyer, setelah aktiviti 5S berjalan dengan lancar... (hehheh nasib baik barang-barang saya xder satu pown tergolong dlm kumpulan 5 S.. klu tidak, menangis tak berlagu la jawabnyer...), ruang tamu rumahku menjadi padang jarak padang terkukur (kosong sgt2.. yg ader kerusi panjang, almari kasut dan karpet).. untuk memberi lalui kepada mini pelamin yang akan di pasang pada 16/7/2010.....

p/s : cerita akan bersambung......

No comments:

Post a Comment