Saturday, July 24, 2010

Kisah saya dan Majlis Akad Nikah..........

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera........

Oh, sudah bersawang rupanya blog terchenta nie..... erm, berapa lama tak bukak blog nie ye..... hmm.. tak hingat la.. hahahahhahah, tak pe2, kerja pembersihan akan dijalan tidak lama lagi.....(erm, banyak benda nk kena bersih nie, tp masih lagi dlm mood.... MALAS... hahahahaha). Ok.. tanpa melenggahkan masa....

mula2 sekali... mintak ampun dan maaf kepada rakan-rakan yg selalu menjengah ke blog saya nk taw apa citer selepas bergelar PUAN nie.... (sowry ye, kerja umah terlalu banyak... mmg x sempat nk UPDATE blog)...

Hari ini nak update sebelum, semasa dan selepas majlis ijab dan kabul.....

Sehari sebelum majlis ijab dan kabul....

Seriously...., I never feel nervous or excited or having anxiety symptoms...... most of B2b that I have interview will said..."so nervous until can't have a nice sleep, so afraid what if the event that I dream of will be something that I hate".... I will not saying all the B2B are like that..., but most of them are like that.... as for me.., I just feel too relaxing, still can singing a song "Blue eyes in the toilet" (B2B .. sila jgn nyanyi dlm tandas ye..., nie kes sbb x rasa nervous punya pasal.. so nyanyi je la) but at the same I don't believe that I will be married soon..... (masa nie, leh lagi g jejalan ke hulu n ke hilir..., cam2 la yg saya uat.....ehheheheh)

To tell the truth....,
1) bilik pengatin masih bersepah lagi... (masa nie nik n kema dok membebel... )
2) hantaran x siap lagi
3) yg siap kemas ruang tamu je....( tp still boleh relax lagi.... heheheh)
4) siap pakai inai dh.. ( hahahahah)

Bila khemah pasang kat depan rumah n barang-barang catering sampai kat depan rumah.., langsung tak rasa berdebar-debar.. yg rasa berdebar-debar adalah rakan baikku.. Cik Kema.. hahahah, org yg nk kahwin langsung x rasa apa2..., boleh lagi dok hu.. ha..hu.. ha nagn saudara mara..., cik kema plak dh berdebar-debar melihat telatah saya...

Bila pelamin nikah hendak dipasang...., masa nie la baru nk feeling nervous and anxiety....., air muka saya terus berubah.. bila tgk pelamin di pasang depan mata...., baru sedar ESOK saya akan bergelar isteri org.....(time nie la baru nak dup.. dap..dup..dap..dup.... mungkin bagi anda dh basi kot.. tp saya baru je merasa debaran tersebut....). Pada masa yang sama, fresh flower baru jer sampai di halaman rumah... sok pagi baru la BZ nak siapkan hantaran.....(berdebar 2 ader lagi tp bila tgk fresh flower terus hilang debaran 2... hahahahah)

Malam sebelum keesokkan hari nyer.., my future hubby call, tanya pasal berdebar ke tidak...(mmg tak leh nk sorok dah.. sbb suara dh terketar-ketar..... hahahahhaha..., mmg lawak bila terigat balik babak nie, sbb masa bercinta cintun x plak nk terketar-ketar bila first time meet face to face... nie bila nk nikah baru nk terketar-ketar....)

Malam itu jugak saya dapat sirih junjung... huhuhu, sungguh berpuas hati... so lovely..

Overall, malam 2, saya x leh nk tido.... coz berdebaran makin terasa.... huhuhuhuh

Jariku yang merah di tempek dengan inai...

Mini pelamin yang sedang di pasang di ruang tamu....
(debaran yang teramat sgt)


Mini pelamin yg belum di touch -up lagi...


My lovely fresh flower...
(tgk bunga nie.. terus hilang debaran)


My sweet n lovely sirih junjung....


Semasa majlis ijab dan kabul.........


Pagi 17/7/2010....., bangun pagi dan membuat rutin pagi seperti biasa..., cuma yg hilang selera nak makan jer....(kul x silap saya , pagi tu just minum milo panas jer....), selepas bersarapan, baru sibuk nk iron tudung dan veil.......Tepat pada pukul 9.30 pagi.., kak jay (cik azfan ) dan kak emi sampai di rumah saya..... kak jay adalah org yg bertanggungjawab untuk membuat gubahan hantaran saya... (sbb tu bila kawan saya kata saya uat kerja giler..., sbb uat hantaran pagi 17/7.. bagi saya x giler bila ite dh bersiap sedia... heheheheh). Segala yg berkaitan dengan hantaran saya dh x ambik taw dh.. sbb saya menyerahkan 100% kreativiti kepada kak jay... ikut la kak jay nk uat cane, yg penting out put must be beautiful.....(klu saya uat sendiri belum tentu lagi boleh memuaskan hati semua pihak....sbb saya nie tangan yang tidak berseni....)


Emi dtg pada pukul 10.30 pagi untuk makeupkan saya...., 4 jam jugak muka saya di conteng oleh emi..., masa nie la my bestfriend saya sibuk nk kenakan saya.... (oleh sbb saya sendiri x taw rupa saya sendiri....ikut suka hati dorang jer nk kenakan saya... xpe2, nanti time dorang nanti nk kenakan dornag jugak.. hahahahah). klu x silap saya, OP dtg dlm kul 11.30 pagi... bermula sesi mengambil gambar semasa makeup...(seyes time nk sgt taw muka nie cane rupe......). Husband kol x leh nk jawab sgt.. sbb tengah sibuk makeup....

Lebih kurang kul 1.30 ptg, saya dh bersiap, time nie.. seyes berdebar teramat sgt... sbb saya sendiri x percaya... diri saya sendiri setelah di makeupkan oleh emi....(lain sgt2...., cam x caya)..., yang kedua nyer.. hanya tinggal 1 jam sahaja, sebelum bertukar gelaran dari CIK kepada PUAN...., tetiba sekali lagi telefon saya berbunyi.... panggilan dari husband..."Sampai lewat sikit sbb accident "... semasa menerima panggil tersebut... hanya TUHAN sahaja yang tahu, bagaimana perasaan ketika itu... nak nangis x boleh... sbb nanti rosak makeup...Saya kol balik husband tanya dlm pukul berapa sampai, sbb saya perlu inform kepada ayah saya.... agak kecoh jugak.. tp syukur kepada Ilahi..., lebih kurang pukul 3.00 pihak lelaki sampai di rumah saya...

Dengan sekali lafaz sahaja, saya menjadi isteri kepada org yang saya cintai....(seriously it just like a dream come true... but I still can't believe that I just having a new life...., this feeling is hard to describe... hanya org yg melalui pengalaman ini, memahami perasaan ini.......).The best part, when come to photo shoot..., as usual the photographer will ask u to do that , do this and so on...., babak nie, seyes saya x leh nk jadi cam biasa even I love photo shoot so much, coz still can't believe the men in front of my eyes is my husband... kekok cam kayu hahahahha..., still malu-malu lagi.. hahahahahahah....

Pas makan petang, bermula la aktiviti bergambar bersama ahli keluarga...

My mini pelamin for solemnization (without lighting)
My mini pelamin for solemnization (with lighting)

Hantaran dari saya kepada suami saya


Cincin suasa permata merah....

Sirih junjung....

Perfume....

Chocolate.....

Black shoes....

Fruit in the basket...

Belt and wallet...

Watch...

top look of the watch.....

Slack and long sleeve work shirt

My self.... cam x caya jer......

Jurunikah dh sampai.......


Mengambil masa untuk kurangkan darah gemuruh.....
(sian kat kema, time nie la baru nk gemuruh)

Control ayu... hahahahah

Time nie agak susah nk senyum... gemuruh beb....

Ijab dan kabul...., ayah ku sendiri yang menikahkan ku.....

Bacaan doa.....

Bacaan taklik dari suami ku kepada diri ku.......

Upacara pembatalan air sembahyang.....

Sarungkan cincin ke tangan suami.....

My mom n my dad.......

Muka suamiku yg dah hilang segala debaran...



Selepas majlis ijab dan kabul.......

Out door photo shoot at inside my room n Taman Reakreasi Datuk Keramat.....( x taw la gambo outdoor photo shoot nie kayu ke idak.. mintak-mintak x kayu la... hehehehehe)

3 comments:

  1. congrates..=)
    cantik hantaran tu.. sgt fresh..
    u pki inai apa? merah nye..

    ReplyDelete
  2. Inai mekah yg serbuk ... kebetulan, last year my mom going to mecca.... pesan dari my mom....

    ReplyDelete
  3. wani..congrates ya...hehe..nikah siang rupanya...=)*hugs*

    ReplyDelete