Thursday, November 8, 2012

YES... tak dapat....

Salam...
dah lama tidak menjenguk dan update di blog sendiri...sibuk dengan kerja yang tidak pernah selesai.. dr awal tahun sampai la ke hujung tahun.. entah bila hendak selesai.. pun sy tak tahu, kerana menjadi cikgu nie kenalah berjiwa guru.. tak boleh berkata "masa kerja sudah tamat @ saya tidak tahu apa-apa " dan sebagainya.. nak atau tak nak kena jugak jadi kepoci la jugak (hanya utk hal-hal yg berkaitan dengan kerja.. selain dr itu, maaf la.. tak kejadahnya nak ambik tahu, karang di copnya kaki suka nyibuk.. hahahah..

ok, tajuk di atas.. nak kata happy pun payah... nak kata x happy pun payah.. senang cerita redha je la.., klu nie namanya REZEKI di sini, terima je la.. x guna melawan TAKDIR.. sbb akhirnya tetap berada di sini. Jujur, tak pernah lagi berasa selapang nie.. betul2 lapang, betul2 tenang.. klu dulu, mahu meroyan dan meraung dlm telefon bagitaw kat HUBBY, PERMOHONAN UTK BERTUKAR DI TERENGGU TIDAK DI LULUSKAN... kali plak, leh kol siap gelak-gelak lagi ( ke dh x betul sy nie.. hahahah)..

Kenapa lapang...

1) Dh naik turun KEMENTERIAN PELAJARAN berjumpa sendiri dengan pengawai yang akan meluluskan pertukaran di antara NEGERI, tanya reasoan yang bagaimana yg boleh melulusakan pertukaran, kena ada surat sokongan dari Negeri untuk bertukar...

2) Balik Terengganu, blok jadual SU POLITIK MB ( nak block jadual, huhuhuhu.. paham-paham bila berhadapan dengan org besar nie). Dh block jadual, booking plak tiket utk balik Kuala Terengganu. Bila berjumpa plak... erm.. macam-macam la, tp yg PENTING, sy PUAS sbb berjumpa sendiri dan bagi tahu kenapa perlu bertukar..

3) Dpt surat sokongan, yg paling x best.. dapat plak surat dari Kementerian, siap di bold lg ayat nie "PERKHIDMATAN ANDA TIDAK DI PERLUKAN DI TERENGGANU".

X mengapa la, klu perkhidmatan sy tidak di perlukan di sana, adalah lebih baik berkhidmat kepada mereka yang memerlukan perkhidmatan ite.. , bunyi macam merajuk bukan.. Masa mula2 dapat surat nie, mmg  keciwa, tp bila pk2 balik mungkin ada sebab kenapa x dapat... mungkin ada benda yg perlu sy selesaikan..(x suka bila banyak sangat kebarangkalian nie, samada jadi @ tidak menjadi yg akan menjadi jawapan..)

Antara sebab saya tak dapat tukar..

1) Orang lain nk sambung belajar, sy pun gatai nk jugak tp....Hanya separuh jalan menyambung MASTER, kemudian drop.. sebabnya, salah pilih kursus.. ambik RESEARCH sbb ingatkan tak perlu menghadiri kelas pada hujung minggu, hanya melepak di library dan jangka saya meleset, kerana bila anak kecik nie masa menjadi TERHAD ( mcm la ibu2 yg sambg belajar ambik MASTER uat RESEARCH boleh tamatkan pengajian mereka... tabik hormat pada mereka..), seriously, sy petang dh melepet di kerusi rehat.., rehat sekejap.. bila nk bukak buku.. Ya Ampun, mata nie dh terpejam.., minggu depan dh nk jumpe lecture, minggu 2 la jugak tak tidur.. ( selalunya mesti  mintak due dlm masa 2 - 3 hari, sbb x siap habis). Akhirnya, DROP kerana  tak boleh bawak lgpun tajuk tesis adalah tajuk yang diberi oleh lec sendiri...

2) Danial masih lagi memerlukan rawatan daripada hospital pakar.... kebanyakkan hospital pakar berada di pusat bandar samada swasta dan kerajaan

Tahun hadapan..

1) Sambung balik MASTER, kali ambik COURSEWORK.. mana la tahu bila dh habis MASTER boleh pindah ke sana . Dengan dgree tak dpt mana tahu dgn MASTER dpt

2) Belajar menjahit... yg nie dh tak boleh hold, .. Kos sara hidup di bandar terlalu tinggi, biar pun gaji naik, tp harga barang naik berkali ganda.. ( sewa rumah pun dh naik tahun hadapan lg2 tempat yg disewa nie kawasan hot..).Upah jahit baju di sini... huhuhuhuhuhu.. boleh habis gaji sebulan utk  6 pasang baju...klu di kampung br je beratus-ratus je..Nak beli bj ready make, maaf la sbb susah nk cari yg berkenan di hati. bg org yg comel-comel cam saya nie..( masa nie la br la sibuk nk diet hahahah)

Ada pula org terlalu prihatin dgn keadaan sy, bgtaw duduk jauh-jauh bahaya nanti laki cari lain sbb x dpt layanan dr isteri.. ( terima kasih sbb prihatin)

Isteri mana yg tak risau, atau suami mana yg tak risau duduk berjauh nie.. tp nk  buat cane, dh terpaksa.. InsyaALLAH xde apa-apa...klu niat utk mencari REZEKI, klu dh niat lain x tahu la..

sbbnya..

Yg duduk sebumbung tp x berjumpa selalu pun boleh cerai ( rujuk paper hari nie, anak chef wan , chef riz. dh bercerai dgn isteri die yg baru kahwin 11 bulan)..

Yg duduk sebumbung tp hari2 jumpa pun akan berbalah klu x sama idea.. n so on..

Dh menjadi adat dlm kehidupan rumah dan tangga nie, ada kalanya kita suka dan ada kalanya kita sedih.. tp yg penting saling percaya dan keterbukaan dlm percakapan dan pemikiran - ayat nie dpt masa membelek buku tentang rumah tangga...

Bila redha dgn perjalanan hidup, InsyaALLAH hati akan lapang...hidup adalah perkara yang tidak terduga.. bila di duga, ada masanya berjalan tanpa memakai selipar...

No comments:

Post a Comment