Saturday, December 17, 2011

3 Bulan Dalam Kenangan...

Cepat sungguh masa berlalu..masih lagi tidak percaya akan kehadiran mu dalam hidup kami..lahirnya diri mu membawa pelbagai makna, pelbagai rasa yg agak sukar di gambar dengan kata-kata...hanya mereka yg bertuah sahaja yang mengetahui perasaan itu. Ya ALLAH, terima kasih atas kurnianMu.. lahirnya Danial Haqiz Rizqin di muka bumi ini. Ini pertama hati kami, penawar dan racun dalam hidup kami dan pengikat kasih antara saya dan suami ku.

Sayang, masih ingatkah lagi sewaktu sayang berada di dalam rahim umi.., sewaktu umi bekerja, sayang akan duduk diam.. bila umi marahkan @ mengeluarkan suara garang kearah pelajar umi.. sayang akan menendang umi supaya tidak marah, hanya perlu mengeluarkan kata-kata yg tegas.. Masih ingatkah lagi, waktu malam sayang akan tendang umi untuk solat Isyak sekiranya umi tertidur awal dek keletihan pada siang hari...Masih ingatkah lagi, sayang akan tendang umi sekiranya umi lupe untuk membacakan buku kegemaran sayang....Ingat itu masaih lagi segar dalam ingatan umi.

Sayang, sewaktu umi mahu melahirkan sayang... umi selalu ingatkan sayang supaya lahir pada hari abah cuti.. supaya abah tidak berulang-alik dr Kemaman ke Kuala Terengganu...Alhamdulilah, sayang di lahirkan pada hari Sabtu... Kesakitan yg umi tanggung ketika melahirkan sayang hilang begitu sahaja.. Umi lupa bagaimana rasa sakit tersebut.. dek melihat dan mencium sayang kali pertama ketika sayang di atas dada umi.... sungguh agung sekali kuasaMU...

Sayang, masih ingatkah lagi.. sewaktu air mata umi jatuh berderai jatuh di atas muka sayang dek kerana umi tidak mampu untuk menyusukan sayang dengan susu umi, atas usaha dan rezeki yang dikurniakanNYA, Alhamdulilah..umi mampu menyusukan sayang sehingga hari ini..mudah-mudahan rezeki ini melimpah ruah untuk diri mu, sayang. Tidur malam umi tidak lagi teratur namun umi bahagia melihat sayang membesar dengan sihat dan ceria.




Sayang,walaupun rezeki umi masih belum turun untuk berada dekat dengan abah, namun umi bahagia kerana sayang akan menemani umi sepanjang masa... (abah kena turun KL selalu ye... hehe). Sayang, umi akan sedaya upaya umi untuk menjaga sayang.. memberikan yang terbaik dari pelbagai sudut..InsyaALLAH dengan izinNYA, umi mampu melakukan..Sayang, umi bangga akan pencapaian diri mu... sekarang sayang sudah pandai untuk berkata-kata..sampai berbuih-buih mulut, pandai untuk menyanyi.. pandai mengeluh( belajar dr mana kecil-kecil lagi dh pandai mengeluh) pandai gelak bila di agah.. kadang-kadang sampai terbawa-bawa dalam mimpi.

Pada waktu malam, sayang akan tendang umi, supaya bangun untuk tukarkan pampers @ menyusu.. dan yg paling seronok.. kita sama-sama bangun awal pukul 5 pagi..( umi bangun 5 pagi utk aktiviti mengepam.. sayang bangun awal nak tunggu azan subuh ye...). Dalu, agak susah hendak mendengar tangisan sayang... sekarang sudah pandai untuk menangis....tp air mata tidak mengalir.. huhuhu, tangisan untuk perhatian...pandai..pandai. Sayang sudah mahu meniarap, sayang berusaha sekiranya tidak berjaya sayang akan mengamuk kemudian mahu menyusu...huhuhuh( usaha hanya 3 kali sahaja... usaha lagi sayang..)

Apapun.. umi dan abah tetapkan sayangkan Danial Haqiz Rizqin.. semoga menjadi khalifah ALLAH yg membawa pegangan agama junjungan Nabi Muhammad S.A.W kearah kebaikan...AMIN

No comments:

Post a Comment