Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan tahun ini....

Salam Ramadhan Al-Karim.....

I'm officially 32 week ++++ , Alhamdulilah, masih lagi diberikan kekuatan untuk menjalankan ibadah puasa pada tahun ini. Tahun ini adalah tahun ke-2, saya menyambut Ramadhan sebagai seorang isteri dan kali pertama sebagai mommy-to-be. Ramadhan kali ini agak mencabar, kerana saya bukan la jenis bangun bersahur dan makan yg berat..(al-maklum la bujang, husband duk jauh.. makan ala-kadar.. je). Biasa nyer bangun untuk minum air masak dan susu sahaja.. tahun ini kena makan berat sikit supaya baby boleh puasa sama-sama....

Agak sedih, awal puasa.. bersahur seorang diri, InsyaALLAH hujung minggu nanti boleh berbuka dan bersahur bersama husband... mudah-mudahan...

Bercerita pasal Ramadhan.., saya pasti ramai diantara kita sudah memikirkan tentang RAYA...hahahahaha, saya pun begitu jugak... just order kuih raya jer.. nak buat sendiri mungkin tidak sbb badan sudah tidak berdaya untuk duduk lama-lama....

Hari nie.. ader check up di KK, berat cam biasa .. dulu kurang 2 KG, naik mendadak 3 KG......dah x kisah pasal berat sbb dlm bulan puasa ini, berat mudah nak turun.. apa yang penting pemakanan masa berbuka ambik ala-kadar tak elok membazir bukan.. lagi pun, masa ini la, ramai org berebut pahala untuk menunaikan TARAWIH.. saya pun begitu juga.. sayang klu nak tinggal, jumpa hanya setahun sekali sahaja...

Berita yg xbest, saya mengalami sakit tulang pinggul yg teramat sangat... ( sakit sangat, mmg menangis saya dibuatnya..)..Pelik bukan, klu sakit belakang masih boleh diterima, nie sakit tulang pinggul.. masa doc uat check up, saya tak leh nak bangun ( masa baing boleh, nak bangun x leh), menanggis la saya dlm bilik doc....dah x malu ngan doc dh, sbb sakit.. doc tolong bangunkan saya.. check .. everything fine.. xder plak tulang patah or dislocated.... just kena extra careful.. no kerja berat..( kerja apa yg saya uat berat sgt ye...)

Officially dpt mc 2 hari dari doc, suh rehat kat rumah....

5 comments:

  1. Take a good rest wanie...sbb baby berat kot.hehe.pape pn slmt berpuasa n berehat sepenuhnye ok..

    ReplyDelete
  2. Nad pon alami sakit kt ctu gak. Jenuh la sapu minyak mlm2. Hairan jgk, takut2 duduk lama kt ofis ke? Bertambah pelik bila hanya sebelah kanan je yg sakit. Doc ada bagi ape2 ubat x utk tu?

    ReplyDelete
  3. Nad : sama la kes kita... wanie igt wanie sorang je yg mengalami sakit pelik-pelik nie.. belah kanan jer yg sakit.. yg kiri x sakit plak.. doc x bg ubat, just suh rehat jer...

    yumie : baby berat ???.. baby br jer 1.6 KG...ke lemak wanie yg berat hahahahaha

    ReplyDelete
  4. wanie, take care tau..ni dah kategori sarat juga ni..pliz jaga diri molek2..jgn lasak2 sgt okeh..

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah.... sbb mmg tengah lasak nie.. mak ngan anak sama naik lasaknya....

    ReplyDelete