Thursday, August 4, 2011

Disebabkan kamu... diri ku merana....

Salam......

Ramai di kalangan kita amat meminati binatang peliharaaan.. tidak kisah, dr yg berbulu lebat sampai la kepada yang tidak berbulu.... Ikut citarasa masing-masing....pendek cerita tak lengkap hidup klu tiada peneman yg comel, cute dan setia...

Saya........sejak kecil lagi mmg telah diajar "No pet allow in house"....mmg mak saya jenis tak suka kepada binatang.. katanya, daripada membela binatang.. lebih baik membela rumah.. sbb org yg membela binatang adalah org yg super duper rajin.. rajin nak jaga makan minum, mandi, kutu dan so on.. rumah plak kena bersih.. klu x tuan yg jatuh sakit.. En. pet sihat walafiah...Oleh yang demikian.. mmg saya takutkan binatang lebih-lebih lagi klu yg berbulu....

My sis mmg gilerkan binatang yg berbulu...., trend zaman sekarang.. membela sugar glider..(saya panggil cicak kubing.. sbb geli tengok.. lagi warna badan sugar glider nie mmg seperti cicak kubing..). Bukan adik saya yg membela, tetapi hanya TUMPANGKAN sugar slider di posh kereta jer...



Di sebabkan binatang nie.. dkt seminggu rumah saya kena kuartin....(kena melakukan kerja-kerja pembersihan yg luar biasa..) kerana 1 family kena deman + selsema+ sakit tekak +batuk.. (kena melakukan kerja-kerja pembersihan yg luar biasa..).. Org lain dh sembuh .. saya yg x sembuh-sembuh lagi..cukup seksa klu kena selsema nie.. benci sgt2..

Sekarang peneman saya kena sahaja adalah 1 KOTAK TISU...(badan ibu mengandung mmg x kuat dari segi pertahanan antibodi.. mmg lambat nak sembuh). Nak bekerja..asyik2 berkepit ngan tisu...Benci betul klu x sembuh dari selsema.. tak badan sungguh x selesa dengan nafas yg tercunggap-cunggap... uhuhu

No comments:

Post a Comment