Friday, November 12, 2010

Saya dan 25 tahun....

Sekejap sahaja masa berlalu......,sungguh cepat sehingga tidak terasa masa berlalu dengan begitu pantas...., adakalanya saya masih tidak percaya bahawa saya sudah 25 tahun!!!!!!!!!!!, dh tua dh !!!!, klu org dhulo dh dapat cucu dh hahahhaha...., sepanjang 25 tahun saya hidup di dunia nie..., saya bersyukur sgt2 kepadaNYA....., Sewaktu saya di lahirkan tidak berlaku peperangan, sewaktu saya di besarkan, saya mempunyai memori yang manis dan pahit untuk di ingati, sewaktu saya bersekolah dan masuk U.... berjumpa dengan gelagat manusia yg kadang kala memeningkan kepala, tp saya gembira kerana saya boleh mempelajari sesuatu....

25 tahun..... usia yg matang tp saya masih terasa saya baru sahaja berumur 16 tahun hahahaha. Klu dhulo x perlu berfikir panjang lebar..., skrang semua benda kena berfikir, kadang-kadang kita x tahu, adakah keputusan yang di buat akan membuatkan ikita kecundang pada masa akan datang???, atau adakah kita sudah bersedia dari semua segi apabila cabaran dan dugaan itu akan datang ??. 25 tahun, usia yg menunjukkan ciri-ciri kedewasaan namun ciri-ciri kematangan belum di tonjolkan dek kerana pengalaman hidup yg sedikit sahaja....

Pengalaman saya di usia 25 tahun nie...,pelbagai pengalaman dan kadang-kadang kala saya sendiri tidak percaya.....huhuhuhu.

-1-

Sudah 2 tahun saya bergelar seoarang pendidik...., huhuhu, kejap sahaja masa berlalu.
Tahun pertama :
Saya mengalami masalah.., sbb saya bukan la seorang guru yg suka marah2 atau membebel kepada pelajar saya lagipown saya org baru, baru sahaja nk mengenali budaya sekolah, corak pemikiran pelajar dan sebagainya... (huhuhuuhu, igt senang ke nk jadi seorang pendidik nie..., kena study dulu taw....0

Tahun kedua:
Klu dulu tahun pertama x reti nk marah2.., tahun nie boleh dikira dengan jari bepa kali saya marahkan pelajar tapi akhirnya x jadi marah sbb pelajar saya uat lawak.... (adei, kena belajar cara nk marahkan org nie) tp tahun nie, saya boleh membebel hahahahha ( tahniah kepada diri sendiri.. tapi bebelan saya x lama.. sbb saya nak mengajar...)

~ ok la 2, ader jugak peningkatan daripada xder langsung.. ~

-2-
Alhamdulilah.., rezeki di murahkanNYA pada tahun nie, saya dh menghadiri BTN... hoyeh.. hoyeh... hoyeh.... G BTN nie.., boleh la tahan, aktiviti-aktivitinya mmg menarik tapi sayangnya saya tak boleh ikut... Y, sbb kena admin kat Hospital Putrajaya... hahahahhahahahha. Berdating dengan doc-doc yg kacak.. tp dlm hati nk jer kuar cepat-cepat dari Hospital.., x best langsung dok Hospital ini...... Yang paling x best.., tangan lebam sbb kena cucuk ngan jarum.....

~Alhamdulilah, lulus gak BTN ... leh tarik nafas lega, sbb x payah g lagi sekali, tahun depan boleh la ambik PTK .. eh2 silap-silap penilaian apa ntah ...~

-3-
Penantian selama 2 tahun sudah berakhir.., huhuhu jenuh jugak dok telefon JPS tanya bila nk g induksi nie .. huhuhuhuhu. Alhamdulilah, tahun ini dapat g induksi.. (induksi penting sgt2, nk sahkan jawatan.. klu idak saya nie kira cam pekerja kontrak ...). Tarikh g induksi 29/11 - 1/12/2010.. (thanks Aisyah sbb kol JPS..). Dh siap 1 assignment.. ader lagi 1 x siap lagi.. ( bila nk uat nie.. x lama lagi dh nie) nie pown x study lagi nie... huhuhu ....cepat la dtg mood nk study nie.

~ Takut plak nk g induksi nie, sbb banyak lagi x abis study nie...~

-4-
Kerja sekolah huhuhuhuh.. mmg banyak sampai x terkejar.., xtaw nk mula dari mana... haih, pening-pening.......

~Nampak gayanyer.. cuti sekolah nie kena uat kerja sekolah...caiyok2~

-5-
Sesuatu yang menarik berlaku kepada diri saya... Alhamdulilah, selesai sudah 1 perkara...

~Amin, mudah-mudahan diberkatiNYA~

-6-
Cam x caya jer.., saya dh berkahwin.. erm.. erm..





No comments:

Post a Comment