Tuesday, May 8, 2012

Nafsu.. oh... nafsu..

Agak lama tidak mencoretkan sesuatu di sini... masa agak membataskan sejak kebelakangan ini, lebih-lebih lagi bila Danial makin melasakan diri.. panjat sana .. panjat sini.. yang jadi mangsa, badan saya.. suka sangat nak memaut kaki.. mungkin hendak belajar berjalan kot.... ( merangkak pun tak expert lagi ,dh nak berjalan.. mengesot sahaja yg expert....erm, setiap budak perkembangan tidak sama.. yg penting kena memantau..)

Mmg benar apa yg di katakan dlm kitab, perempuan mempunyai 99 nafsu, lelaki mempunyai 1 nafsu... susah hendak mengawal nafsu lebih-lebih lagi time SALE...(siapa yg tak suka dengan perkataan SALE cuba angkat tangan...ahhahahaaahahah, nak tengok siapa tuan empunya badan..nak menuntut ilmu...). Sekarang sudah bulan MEI.. puasa JULAI ..raya OGOS... konfem mesti nak berkira-kira hendak membeli baju raya, kasut raya.. dan macam-macam lagi .. padahal puasa pun belum lagi, tapi sudah memikirkan tentang RAYA...(cane nak kawal nafsu nie...)

Saya plak, klu sudah berkenan sesuatu di hati.. klu tidak membeli.. mesti terbayang-bayang  dan termimpi-mimpi..., klu nak pergi membeli semula dan barang tersebut habis.. mesti akan menyesal... ( parah jugak penyakit ini..)

Sekarang  tengah popular dengan tudung bawal 3 tone, mesti hendak membeli ikut trend katakan.. lg pun tudung bawal ini tidak lapuk di telan zaman ( nak sedapkan hati .. huhuhuhu, walhal dulu famous dengan tudung Oning, tudung ariani, fareeda  la.. macam -macam... ariani ada sehelai je..., fareeda belum ada lagi..teringin juga memiliki sehelai.. huhuhuh 

Baju kurung pula baru sahaja membeli 3 pasang.. alasan baju lama x muat..( mmg x muat tp bahagian atas sahaja...). Itu belum lagi termasuk  dengan kain yang di hantar untuk di jadikan baju... huhuhuhuhu, dalam perkiraan ada la jugak 4 pasang.., rasa-rasa cam lebih jer...

Sampaikan hubby berkata..."bila check almari ader je benda baru..., yang lama bila nak pakai  xkan nak buat perhiasan ".. terasa jugak..

Sekarang teringin nak membeli palazzo cotton .....( kaya la org kedai klu jumpe 10 orang macam saya ye...). Agak-agak nya ader ubat x untuk penyakit  ini.....



2 comments:

  1. pompaun gitu le..klu jmpe perkataan SALE jer mmg angau dahh!!

    jom2 add fb kita..ada tudung cntik2

    opss...nyempat lagi tuhh!!

    ReplyDelete
  2. Memberikan kelainan pada hari anda. Saree material yang boleh dibuat baju kurung, kebaya, blouse dan sebagainya.
    Mai ler berkunjung ke blogshop saya..:) Harga yang dijamin lebih murah!!
    http://dedazzlerzzshoppe.blogspot.com/

    ReplyDelete