Sunday, January 8, 2012

Penyelamat sudah datang.........

Sejak mempunyai hobi baru.. (hobi mengumpul stok susu Danial Haqiz), boleh dikatakan 3/4 bahagian atas peti sejuk di penuhi dengan susu Danial Haqiz.. hanya 1/4 sahaja untuk cik ikan, cik ayam, cik udang dan cik santan..(maaf ye, kalian kena berkongsi tempat..cam ikan sardin je.. saya tengok..).

Suatu hari, tok mak sedang sibuk memasak kari ayam.. bila tok mak masukkan santan dalam kari.. tok mak bising kat dapur .. kenapa la kari jadi seperti kari mamak.. warna  kari tidak berubah, malahan rasa kari sudah berubah... hati kecil ini sudah berdebar-debar...Bila saya tengok dalam tong sampah.. macam kenal je dengan plastik tersebut.. bila saya tengok kembali.. SAH, mmg betul apa yang saya jangka... tok mak SALAH ambik PLASTIK.. plastik santan yang tok mak ambik adalah STORAGE BAG susu Danial Haqiz... mahu saja meraung.. 7 oz sudah masuk ke dalam kari..

Mahu tak mahu.. saya kena membeli juga peti khas untuk penyimpan stok susu Danial Haqiz.., mula-mula ingat hendak beli mini bar.. tp takut jugak susu tak tahan lama..pk punya pk.. saya beli chest freezer..Beli kat carefour je.. RM 600.. nak beli yg ada drawer.. huhuhu mahal sangat.. dekat 1.5K. Beli kat kedai biasa..kalau tawar dapat potogan sedikit sahaja.. kebetulan carefour tengah buat promosi barangan elektrik.. rembat je la mmg sangat memerlukan...alang-alang boleh la uat ais-krim malaysia..


Stok susu Danial Haqiz......


Cik Penyelamat.... 
(abaikan periuk 2...)

7 comments:

  1. best nye ada freezer khas utk ebm. mcm nad stakat stok cukup2 mkn. hehehe...
    p.s: apa jd dgn kari ayam tu ye?? sedap x pakai fresh milk. heheheebest nye ada freezer khas utk ebm. mcm nad stakat stok cukup2 mkn. hehehe...
    p.s: apa jd dgn kari ayam tu ye?? sedap x pakai fresh milk. hehehee

    ReplyDelete
  2. wah wani. cool la. alhamdulillah. Tuhan bagi awak susu yang banyak..:)
    hee. kelakar tau baca cite awak, tentang silap ingatkan susu santan. hee

    ReplyDelete
  3. waahh.. lepas ni mesti lebih bersemangat nak wat stok! Caiyookk.!

    ReplyDelete
  4. Yun : Alhamdulilah... rezeki Danial Haqiz masih ada lagi... mudah-mudahan cukup utk 2 tahun.

    Nad : Rasa kari ayam 2... rasa cam x lemak-lemak berkrim... mak wani yg ckp.. bila dh taw letak susu Danial Haqiz.. sedekah pada kucing ayam 2...laju je kucing makan.. sedap la kot. hahahah
    Ala.. nad, beli sbb mmg memerlukan...

    Kak Thalha : Alhamdulilah...syukur sangat2.. mudah-mudahan kak thalha di murahkan rezeki..

    Kak Aini : Kena kuatkan semangat... untuk uat stok susu..

    ReplyDelete
  5. wani,jelesnya...banyak betul stok susu baby!uwaaa

    ReplyDelete
  6. shalin : x jugak.. bila dh masuk kerja terkejar... bila cuti br ust stok balik...

    ReplyDelete